عباسپور در گفت‌و‌گو با دفاع مقدس:

امدادگران با ارائه صورت سانحه از سوی نیروهای مسلح جانبازی خود را اثبات می‌کنند/ اعزام ۲۰ جانباز به خارج از کشور

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: امدادگرانی که در دوران دفاع مقدس دچار مجروحیت شدند برای تشکیل پرونده و کمیسیون پزشکی با ارائه صورت سانحه از سوی نیروهای مسلح جانبازی خود را اثبات می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۲ - 10February 2014

امدادگران با ارائه صورت سانحه از سوی نیروهای مسلح جانبازی خود را اثبات می‌کنند/ اعزام ۲۰ جانباز به خارج از کشور

عبدالرضا عباسپور معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار کرد: تمامی ایثارگرانی که طبق ضوابط و قانون تحت پوشش بنیاد قرار میگیرند تحت پوشش بیمه همگانی و تکمیلی نیز قرار خواهند گرفت.

وی تصریح کرد: بیمه طلایی مربوط به بنیاد شهید بوده و تمامی هزینههای درمان ایثارگران و خانوادههایشان را به صورت کامل پرداخت میکند.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه ۹۵ درصد بیمارستانهای کشور با بیمه ایران قرارداد دارند، تاکید کرد: تمام بیمارستانهای درجه یک سطح کشور که تحت بیمه تکمیلی و بیمه ایران قرار داد موظف هستند تا به بیمه شدگان بنیاد شهید خدمات رسانی کنند واین افراد با مراجعه میتوانند از خدمات این مراکز بهرهمند شوند.

وی در زمینه معدوم شدن پروندهای تعدادی از جانبازانی که توانایی اثبات نداشتند، اذعان داشت: این افراد مدارک درمانی ندارند و بخش عمدهای از آنها دارای مجروحیت شیمیایی و یا اعصاب و روان هستند که با هماهنگی نیروهای مسلح میتوانند صورت سانحه را تهیه کرده و توسط تیم پزشکی بنیاد شهید مورد معاینه قرار میگیرند.

عباسپور خاطرنشان کرد: تعیین میزان و درصد جانبازان شیمیایی خاص با تشخیص صورت میگیرد و زمانی که به اثبات رسید و درصد جانبازی دریافت میکنند.

وی در زمینه مشخص شدن درصد جانبازی در حوزه اعصاب و روان، گفت: جانبازان اعصاب و روان با مراجعه به یگانهای مربوطه و هماهنگی بنیاد شهید و نیروهای مسلح، مجروحیتشان را ثابت کرده و با داشتن صورت سانحه به بنیاد شهید و امور ایثارگران مراجعه میکنند و از خدمات این مرکز بهره میگیرند.

وی در پاسخ به این سوال که افرادی که در بمباران دچار مجروحیت و جانبازی شدند و هیچ مدرکی دال بر این موضوع ندارند چگونه باید اثبات کنند؟ افزود: این افراد با تایید فرمانداری و استانداریها مربوطه به شهر و استان خود به بنیاد شهید و امور ایثارگران معرفی میشوند.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در پاسخ به سوال دیگری در مورد اینکه جانبازان شیمیایی که برای درمان نیاز به اعزام خارج از کشور دارند چگونه عمل میشود؟ اذعان داشت: در راستای درمان جانبازان خاص، بیمارستان بقیه الله و ساسان برای درمان جانبازان در نظر گرفته شده و این افراد برای مداوا در این بیمارستانها تحت درمان قرار میگیرند.

وی با اشاره به اینکه به زودی در بیمارستان خاتم الانبیاء کلینیکی برای مداوای جانبازان به ویژه جانبازان خاص فعال میشود، گفت: متخصصین طراز اول دنیا که در زمینه درمان جانبازان شیمیایی تخصص دارند از خارج کشور دعوت میشوند تا برای درمان جانبازان اقدامات لازم صورت گیرد.

عباسپور در ادامه این مطلب اذعان داشت: هر ۶ ماه و در نهایت سالی یکبار پزشکان متخصص و متبحر از سراسر دنیا دعوت میشوند تا در ایران، جانبازان شیمیایی را ویزیت کنند.

وی خاطر نشان کرد: در صورتی که کسی بیماری خاص داشته باشد و شورای عالی اعزام بیماران بنیاد شهید تشخیص دهد که نیاز به اعزام وجود دارد قطعا چنین جانبازانی به خارج از کشور اعزام خواهند شد.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: در سال جاری حدود ۲۰ تا ۲۱ مورد از جانبازان که در زمینههای مختلف نیاز به درمان داشتند به خارج از کشور اعزام شدند اما سیاست بنیاد شهید در این است که متخصصان و تیم طراز اول دنیا در همه زمینههای پزشکی به ایران دعوت شوند.

عباسپور با بیان اینکه شورای عالی اعزام در بنیاد شهید با هدف مداوای جانبازان خاص وجود دارد تا ویزیت تخصصی انجام دهند، گفت: از بیمارستانهای علوم پزشکی کشور برای حضور متخصصان خارجی استفاده میکنیم تا ویزیتها را انجام دهند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار