سید محمد یاشار نادری:

اول اسفند نامزد نهایی جایزه باروت خیس معرفی می شود

دبیر جشنواره سرزمین نور با بیان اینکه امسال ۶ نفر کاندید دریافت جایزه باروت خیس هستند که در روز آخر جشنواره سرزمین نور به کاندید معرفی شده از سوی هیات داوران جایزه اهدا خواهد شد، گفت: اول اسفند از میان ۶ کاندیدای معرفی شده، یک نفر به عنوان نامزد نهایی معرفی می شود.
کد خبر: ۱۱۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۵ - 10February 2014

اول اسفند نامزد نهایی جایزه باروت خیس معرفی می شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از بسیج نیوز، "سید محمد یاشار نادری" دبیر جشنواره سرزمین نور با بیان اینکه جایزه باروت خیس در بخش بین الملل جشنواره سرزمین نور قرار دارد، اظهار داشت: ایده برگزاری جایزه باروت خیس سال گذشته و با خلائی که نسبت به پاسخ گویی به برخی افراد وجود داشت، زده شد تا مردم بتوانند در فضایی مردمی مواضعی را در مسائل سیاسی و اجتماعی داشته باشند و به عنوان پاسخی به تهدیدات دشمن آن را به فرصت تبدیل کرده و نهایت استفاده و بهره را ببرند. این جایزه به کسی تعلق میگیرد که علارغم میل باطنی خدمتی را به نظام جمهوری اسلامی کرده باشد.

وی گفت: میشل اوباما سال گذشته جایزه اسکار را به فیلم ضد ایرانی آرگو اهدا کرد. اگر میخواستیم رسانهای داشته باشیم تا به جهان اعلام کنیم اسکار، فضایی سیاسی دارد باید هزینههای بسیاری پرداخت میکردیم اما اهدای جایزه اسکار به فیلم آرگو توسط همسر اوباما سرسپردگی آنان را اثبات کرد.

دبیر جشنواره سرزمین نور اظهار داشت: اهدای جایزه باروت خیس به میشل اوباما علی رغم میل رسانههای خارجی در برخی شبکهها نظیر بیبی سی فارسی منعکس شد؛ اما همسر اوباما گفت که من همسر رئیس جمهور آمریکا هستم و اگر کاری کنم با واکنش رسانهها مواجه خواهد شد و به بستن بند کفش خود اشاره کرده بود که ممکن است باعث موضع گیری و جریان سازی عده ای شود!

نادری گفت: اگرچه موضع گیری در مقابل نگاه سیاسی به جایزه اسکار و در رابطه با تحریف جریان دانشجویی در این فیلم باید توسط وزارت ارشاد اتفاق میافتاد؛ اما بار دیگر این حماسه را توسط مردم شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه امسال ۳۳ نفر با ادله مطرح شده به هیئت داوران کاندیدای دریافت جایزه هستند، تصریح کرد: تا ۱۰ بهمن ماه ۶ نفر از این ۳۳ نفر انتخاب شده و امروز ۲۰ بهمن نام فرد نام ۶ نفر به نام های بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی،شیمون پرز رئیس جمهور رژیم غاصب صهیونیستی،تاریا کرونبرگ، رئیس کمیته امور خارجی پارلمان اروپا ،جان کری، وزیر امورخارجه ایالات متحدهٔ آمریکا، بان کیمون، دبیرکل سازمان ملل متحد، باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحدهٔ آمریکا، اعلام شده است.

دبیر جشنواره ملی سرزمین نور اضافه کرد: اقدامات دبیر کل سازمان ملل در هفتههای اخیر نشان داد که جز مترسکی در دست صهیونیستها و امریکا نیست. اثبات این موضوع از سوی ما سخت بود؛ اما با اقدامات ناخود آگاه او، باعث شد این مسئله روشن شود.

مسئول فرهنگی سازمان اردویی خاطرنشان کرد: از ۳۸ کشور و ملیت و همچنین مفاخر و مشاهیر حوزه هنر و سیاست از کل دنیا برا حضور در مراسم دعوت شده است و بنا داریم در آخرین روز برگزاری جشنواره و همزمان با سال تحویل این جایزه بین المللی را اهدا کنیم. همچنین مسئولیت روابط عمومی و اطلاع رسانی به عهده کمیته روابط و تبلیغات سازمان بسیج خواهد بود تا طی دعونامه رسمی میزبان رسانههای داخلی و خارجی به مدت ده شب در خوزستان باشیم.

نظر شما
پربیننده ها