امیرپوردستان در جمع خبرنگاران:

رزمایش "قمر بنی‌هاشم" نیروی زمینی با پشتیبانی هوانیروز آبان‌ماه برگزار می‌شود

فرمانده نیروی زمینی ارتش از برگزاری رزمایش گسترده این نیرو در آبان‌ماه سال جاری و با پشتیبانی و حضور وسیع هوانیروز و تمامی یگان‌های این نیرو خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۶ - 18August 2013

رزمایش

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش، در حاشیه مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره سراسری حدیث ارتش در جمع خبرنگاران از برگزاری رزمایش نیروی زمینی ارتش با عنوان "قمر بنیهاشم" در منطقه جنوب  شرق کشور در آبانماه سال جاری خبر داد.
 
وی هدف این رزمایش را قابلیت های نیروی زمینی ارتش  عنوان کرد و گفت: هدف  ما این است که نشان دهیم نیروی زمینی ارتش چگونه در فضا های ناهمطراز میتواند وارد شودو صلابت و قدرت خود را به نمایش بگذارد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: زمانی که ما فضاهای ناهمطراز را عنوان کردیم فکر نمیکردیم  که نیروی زمینی بتواند  قابلیتهای لازم را در این فضا داشته باشد، اما  با تعریف دکترین رسته زرهی و کتاب کاربرد نیروی زرهی را در رزم ناهمطراز  در این رزمایش قصد داریم آن را در صحنه عمل و در منطقه جنوب شرق کشور به این قابلیت ها معنی بدهیم.
 
پوردستان تشریح کرد: این رزمایش که  قمر بنیهاشم نام دارد در یک منطقه بسیار وسیع و گسترده در 3 محور عملیاتی انجام میشود، ضمن اینکه در این رزمایش از ظرفیت های بسیار بالای هوانیروز بهرهبرداری  خواهد شد و دشمننما خواهدبود.
 
وی رزمایش قمربنی هاشم را دوطرفه بیان نمود و گفت: در این رزمایش یک سری از یگانها به صورت دشمننما و یگانهای دیگر به عنوان نیروی خودی انجام وظیفه خواهند کرد و قصد  داریم صحنه نبرد ناهمطراز را به صورت واقعی پیش چشم تمام کارشناسان نظامی به نمایش بگذاریم و کارشناسان ستاد کل نیروهای مسلح نیز در این رزمایش شرکت خواهند کرد.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش با ابراز امیدواری از موفق بودن این رزمایش  و تبدیل  شدن آن به الگویی برای رزمایشهای گسترده بعدی گفت: انشاءالله رزمایش قمر بنیهاشم به الگوی خوب و قدرتمندی برای  دیگر رزمایشهایی که قصد داریم در فضای ناهمطراز برگزار کنیم تبدیل شود.
 
امیر پوردستان در پایان صحبت های خود افزود : یگان های متعددی در این رزمایش شرکت خواهند داشت که  تمامی یگانهای نیروی زمینی در این رزمایش شرکت خواهند ، البته با پشتیبانی گسترده ی هوانیروز صورت خواهد گرفت .
  
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار