اذعان روزنامه صهیونیستی «آروتز شوا»:

ایران در ۳۵ سالگی انقلابش بزرگ‌ترین و قدرتمند‌ترین ارتش منطقه را دارد

روزنامه صهیونیستی «آروتز شوا» در مقاله‌ای با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اذعان کرد: پس از ۳۵ سال از انقلاب ایران، ‌ این کشور قدرتمند‌ترین ارتش را در میان کشورهای منطقه دارد.
کد خبر: ۱۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۰ - 12February 2014

ایران در ۳۵ سالگی انقلابش بزرگ‌ترین و قدرتمند‌ترین ارتش منطقه را دارد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه صهیونیستی آروتز شوا نوشت: ایران با گذشت ۳۵ سال از انقلاب، نمایشی از قدرت نظامی و دفاعی خود را به نمایش گذاشته است تا نشان دهد یکی از دستاوردهای اصلی سالهای پس از انقلاب این بوده که ارتشی قدرتمند و گسترده در منطقه خاورمیانه محیا سازد.

در ادامه این مقاله آمده است: جمهوری اسلامی با رونمایی از محصولات نظامی و دفاعی جدید خود در روزهای اخیر _ که بصورت بومی تولید شدهاند _ و بطور اختصاصی در یک دهه گذشته با سرعت قابل توجهی توسعه یافته است، به استقبال سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب خود رفته است. در همین زمینه بسیاری از کارشناسان نظامی جهان نیز ارتش ایران را بزرگترین و قدرتمندترین ارتش که در حال حاضر در منطقه مستقر است، میدانند.

این روزنامه صهیونیستی با اشاره به توانمندیهای تولیدات نظامی ایران نوشت: تازهترین محصول بومی کارشناسان نظامی و دفاعی ایران سه موشک «شهاب یک، دو و سه» است که با برد ۲۰۰۰ کیلومتری  قابلیت شلیک و اصابت به اهداف مورد نظر در سرزمینهای اشغالی را دارند. این موشکها از لانچرهای (سکوی پرتاب) زیرزمینی قابل پرتاب بوده و به سختی توسط ماهوارههای فضایی قابل شناسایی هستند. این موشکها قادرند در پاسخ به حملات بطور مداوم موشک شلیک کنند.

نویسنده در ادامه مقاله خود تاکید کرد: علاوه بر این موشکها، جمهوری اسلامی اخیرا از راکت بومی دیگری رونمایی کرده است که در ساحل خلیج فارس مستقر شده و مخصوص شلیک به اهداف دریایی در این منطقه است. این راکت بالستیک فوق صوت نیز هم اکنون دارای برد ۳۰۰ کیلومتری بوده و در حال ارتقای میزان برد هستند. این راکت دارای کلاهک ۶۵۰ کیلوگرمی است.

«جمهوری اسلامی» در حال تولید چندین هواپیمای بدون سرنشین است که اصلیترین آنها با عنوان «فطرس» دارای شعاع دو هزار کیلومتری بوده و به راحتی قادر به انجام عملیات در خاک سرزمینهای اشغالی است. این هواپیمای بدون سرنشین قادر به انجام عملیات هوایی به مدت ۳۰ ساعت مداوم بوده و علاوه بر جمع آوری اطلاعات، حمله مسلحانه را نیز انجام میدهد.

این روزنامه صهیونیستی تصریح کرد: این قدرت دفاعی و نظامی بخوبی به مقامات آمریکایی نیز اثبات شده است چرا که آنان مکررا نسبت به توان بالای ارتش ایران و خطر آنها برای ناوهای آمریکایی مستقر در خلیج فارس هشدار میدهند. در روزهای اخیر نیز تعدادی از کشتیهای ایرانی در نزدیکی ناوهای آمریکایی در سواحل مدیترانه مستقر شدند.

تحریمهای غرب و بخصوص آمریکا علیه «جمهوری اسلامی ایران» بر اساس مفاد توافق نامه ژنو کاهش یافته است. مقامات رژیم صهیونیستی مدعی هستند این عامل موجب تقویت موضع نظامی، سیاسی و استراتژیک ایران در منطقه و جهان خواهد شد با این حال آمریکا معتقد است بهترین راهکار برای حل اختلافات با ایران دیپلماسی، گفتگو و مذاکره است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار