سردار اسدی:

فتح خرمشهر دنباله حماسه عاشورا بود

معاون بازرسی قرارگاه خاتم الانبیا(ص) فتح خرمشهر را نتیجه حماسه عاشورا دانست و گفت: امام راحل همواره می‌فرمود ما هرچه داریم از محرم و صفر و حماسه عاشوراست.
کد خبر: ۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۷ - 25May 2013

فتح خرمشهر دنباله حماسه عاشورا بود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار محمدجعفر اسدی معاون بازرسی قرارگاه خاتم الانبیا(ص) صبح امروز در مراسم صبحگاه مشترک سپاه استان قم که در مقر سپاه علی بن ابیطالب(ع) برگزار شد با بیان اینکه ملت ایران همه دستاوردهای خود را مدیون امام خمینی(ره) است اظهار کرد: امروز هم کشتی انقلاب دارای سکاندار با صلابتی است که آن را به سمت نجات و رستگاری هدایت میکند.

وی افزود: دفاع مقدس در واقع هشت سال عظمت و سربلندی برای ملت ایران رقم زد؛ امام راحل در این باره میفرمایند خط سرخ شهادت خط آل محمد(ص) و علی(ع) است و این افتخار از خاندان نبوت و امامت به ذریه طیبه آن بزرگواران و پیروان راستین آنها به ارث رسیده است.
معاون بازرسی قرارگاه خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه 31 سال پیش در این روزها غوغایی در کشور به پا بود گفت: در آن زمان مردم ایران در پوست خود نمیگنجیدند زیرا فرزندانشان توانسته بودند خرمشهر را از چنگ دشمنان خارج کنند و امام هم فرمود خدا خرمشهر را آزاد کرد.
وی با بیان اینکه در آن دوران رئیس ستاد قرارگاه فتح بودم خاطرنشان کرد: صدام گفته بود اگر ایرانیها خرمشهر را بگیرند من کلید بصره را به آنها خواهم داد زیرا به پشتیبانی آمریکا، اسرائیل، انگلیس و دلارهای عربستان و کویت دلگرم بود اما قهرمانان و دلاورمردان ایرانی طی 24 شبانهروز و با کمترین امکانات این مهم را رقم زدند.
سردار اسدی افزود: روز دوم خردادماه فرماندهان ایرانی بر این عقیده بودند که نباید اجازه استراحت به لشکر عراق را بدهیم زیرا در غیر این صورت فردا هر آنچه آزاد کردهایم را از دست خواهیم داد.
وی با بیان اینکه در زمانی که هیچ نیرویی برای ورود به خرمشهر در اختیار ارتش و سپاه نبود گفت: در این هنگام دیدیم که 19 هزار سرباز عراقی خود را تسلیم کردند و آنگاه معنای این جمله را که خرمشهر توسط خدا آزاد شد درک کردیم.
سردار اسدی با اشاره به جنگ 33 روزه و پیروزی حزبالله بر اسرائیل بیان داشت: همه این پیروزیها نشان میدهد اگر تسلیم امر خداوند باشیم خدا نیز ما را یاری میکند؛ پیروزیهای حزبالله دنباله حماسهآفرینی رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس است.
معاون بازرسی قرارگاه خاتم الانبیا(ص) ادامه داد: جملات رهبر انقلاب را باید با آب طلا نوشت و به همه جهانیان بگوییم که ایشان میفرمایند ما مانند دولتمردان آمریکایی جنگ طلب نیستیم اما اگر پای منافع کشور و عزت و شرفمان در میان باشد مسئولان کشور مانند همه آحاد مردم اهل فداکاری هستند و اگر تجربه تلخی برای ملت به وجود آید من هم لباس رزم میپوشم.
سرار اسدی فتح خرمشهر را نتیجه حماسه عاشورا دانست و افزود: امام حسین(ع) آنچه را در اختیار داشت در طبق اخلاص نهاد و فدا کرد؛ امام راحل همواره میفرمود ما هرچه داریم از محرم و صفر و حماسه عاشوراست.
وی گفت: عاشورا علاوه بر اینکه حماسهسازانی چون اباعبدالله(ع) و سایر شهدا داشت، پیام آورانی چون امام سجاد(ع) و زینب کبری(ص) را هم داشت که پیام این حماسه جاوید را به گوش همگان رساندند.
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار