بشار اسد از حمایت همه‌جانبه مردمی برخوردار است

فیصل مقداد: صحبت از دولت انتقالی پیش از مبارزه با تروریسم بی‌معنی است

معاون وزیر خارجه سوریه تاکید کرد من شک ندارم اگر بشار اسد برای ریاست جمهوری نامزد شود با حمایت کامل ملت سوریه روبرو خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۱ - 12February 2014

فیصل مقداد: صحبت از دولت انتقالی پیش از مبارزه با تروریسم بی‌معنی است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از فارس، فیصل مقداد معاون وزیر خارجه سوریه در گفتوگو با روزنامه «الاخبار»، لبنان تاکید کرد: طرح بررسی متوازی دو بند توقف خشونت و تشکیل هیئت انتقالی در مذاکرات ژنو را بازی با کلمهها و تلاش برای ناکام گذاشتن بیانیه «ژنو۱» یک دانست.

فیصل مقداد تصریح کرد که این طرح نتیجه فشارهای آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی است و روسیه با طرح ما برای بررسی بند به بند بیانیه ژنو یک موافق است و آمریکا، غرب و ائتلاف معارضان در مسیر موفقیت این مذاکرات سنگ اندازی میکنند.

معاون وزیر خارجه سوریه تصریح که ابراهیمی باید به بیانیه ژنو ۱ باز گردد تا یک جدول کاری هدفمند ومنطقی را فراهم کند.

مقداد گفت: ائتلاف معارضان با انگیزه انتقال قدرت به ژنو آمده، با اینکه میداند انتقال قدرت منوط به مسائلی بسیار حساس است که در بیانیه ژنو ۱ به آن تصریح شده است.

معاون وزیر خارجه سوریه افزود: چگونه میتوان از یک حکومت انتقالی صحبت کرد درحالی که خونریزی در سوریه متوقف نشده است و هنوز درحال مبارزه با تروریسمی هستیم که ملت سوریه را هدف قرار داده است.

مقداد گفت: ما در مورد مذاکره بر سر حکومت انتقالی در چهارچوب بیانیه ژنو ۱ تردید نداریم.

وی در مورد اینکه آیا بشار اسد دوباره به عنوان رئیس جمهور سوریه انتخاب خواهد شد گفت: در مورد نامزدی بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری سوریه باید بگویم، من شک ندارم اگر بشار اسد برای ریاست جمهوری سوریه نامزد شود با حمایت کامل ملت سوریه روبرو خواهد شد.

دور دوم مذاکرات ژنو ۲ از روز دوشنبه ۲۱ بهمن با حضور اخضر ابراهیمی فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه بین هیئت رسمی دولت سوریه و ائتلاف معارضان سوری شروع شده است.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار