محمد نهاوندیان در اختتامیه جشنواره فیلم فجر مطرح کرد

هنرمندان دشواری‌ها و ظرافت‌های «نرمش قهرمانه» را نشان دهند

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: قطعنامه‌ای که در پی استقبال از پیام رئیس جمهور در مورد مقابله جهانی با خشونت و افراط ‌گری به تصویب رسید فرصت بسیار خوبی است برای شکست پروژه اسلام هراسی، شیعه هراسی و ایران هراسی که توسط دشمنان رقم خورده است.
کد خبر: ۱۱۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۶ - 12February 2014

هنرمندان دشواری‌ها و ظرافت‌های «نرمش قهرمانه» را  نشان دهند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، مراسم اختتامیه سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر در شامگاه ۲۲ بهمن ۱۳۹۲ در برج میلاد تهران با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد نهاوندیان رئیسدفتر رئیسجمهور، حسامالدین آشنا مشاورارشد رئیسجمهور، حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی کشور و جمع زیادی از مسئولان فرهنگی، هنرمندان و منتقدان و اهالی رسانه برگزار شد.

 بر پایه این گزارش، پس از اهداء جوایز بخش مستند و بخش نگاه نو (فیلم اولیها) محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور با دعوت شهیدیفر مجری مراسم روی صحنه آمد و گفت: از همه هنرمندانی که در این سالها تلاش کردند و در راستای بیان مشکلات مردم کوشیدند تشکر میکنم. هنر زمانی میتواند ماندگار شود که مردمی باشد و حرف مردم را بزند، برای مردم بسراید و در راه مردم گام بردارد.

نهاوندیان ادامه داد: هنر عالی و مردمی هنری است که بتواند آئینهدار ارزشها، آرزوها، امیدها، گلایهها، اشکها و لبخندهای مردم باشد. ما در این فضای جدیدی که در کشور ایجاد شده است، در این فضای امیدواری و همبستگی، حضور سازنده هنر و هنرمند را بیشتر از هر زمان دیگری نیاز داریم. هنر نمیتواند نسبت به این دوره درخشان تدبیر، امید و معنویت در جامعه بیاعتنا باشد.

وی افزود: مردم ما پرچم اعتدال را برافراشتند و اعتدال در آرمانگرایی، اقتصاد و معنویت و همه عرصههای حیات را سرلوحه خود قرار دادند. مردم ما تصمیم گرفتند که در مقابل افراطی گری بایستند، چرا که میدانند افراطیگری برای کشور بسیار مضر است و هنر، اقتصاد و آزادگی و آزادمردی فقط و فقط در سایه اعتدال رشد میکند، در سایه اعتدال مردم کریمتر میشوند ومهربانتر و امیدوارتر و بردبارتر به زندگی ادامه میدهند. در فضای اعتدال است که میشود سه شعار راهبردی رئیس جمهور را پیگیری کرد: اقتصاد را نجات داد، با جهان تعامل سازنده داشت و اخلاق را احیا کرد.

نهاوندیان گفت: این فضای اعتدال را باید پاسبانی و با دقت از ان مراقبت کرد. باید این فضای اعتدال را تا جایی که امکان دارد توانمندتر و گستردهتر کرد و این ممکن نیست مگر با کمک گرفتن از هنر اصیل و مردمی. زیباییمداری و تناسب و اعتدال را هنرمند باید نشان بدهد. دشواریها و ظرافتهای نرمش قهرمانه را هنرمند باید نشان دهد. هنرمند باید قهرمانان اعتدال را بشناسد و الگوهای واقعی اعتدال را به جوانان بشناساند. تندی و تندخویی و تندرویی ممکن است خبرساز باشند اما نمیتواند خیرآفرین باشد، بد اخلاقی و رفتار ماجراجویانه میتواند هیجان لحظهای ایجاد کند اما آرامش ماندگار و رشد عزتمند نمیآورد.

نهاوندیان در پایان هنرمندان را مورد خطاب قرار داد گفت: پرچم اعتدالی را که مردم ایران برافراشتهاند را برافراشتهتر کنید. جشنواره فیلم فجر فرصتی است برای ترویج و توسعه ارزشهایی که مردم ایران در حماسه سیاسی امسال آفریدند. استقبال جهانی که از پیام رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل اتفاق افتاد برای مردم ایران یک پیروزی بزرگ است.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: قطعنامهای که در پی استقبال از پیام رئیس جمهور در مورد مقابله جهانی با خشونت و افراط گری به تصویب رسید فرصت بسیار خوبی است برای شکست پروژه اسلام هراسی، شیعه هراسی و ایران هراسی که توسط دشمنان رقم خورده است. هنرمندان به میدان بیایند و این فرصت را به یک اثر ماندگار تبدیل کنند. امیدوارم در سالی که پیش رو داریم نهاد ریاست جمهوری بتواند از آثاری که بین مردم و سینما آشتی ایجاد میکند حمایت کند.

نهاوندیان صحبتهای خود را با این بیت حافظ به پایان برد: شرممان باد ز پشمینه ارزنده خویش/ گر بدین فضل و هنر نام کرامات بریم/ قدر وقت گر نشناسد دل و کاری نکند/ بس خجالت که از این حاصل اوقات بریم / ایران پاینده باد و هنر سربلند و سرزنده

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار