حجت‌الله ایوبی مطرح کرد

آیین‌نامه‌ها و مقررات جشنواره فیلم فجر بازنگری خواهند شد

رئیس سازمان سینمایی گفت: جشنواره فیلم فجر را به الگویی مناسب و مرجع برای همه کشورهای اسلامی و شرقی تبدیل خواهیم کرد.
کد خبر: ۱۱۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۳ - 12February 2014

آیین‌نامه‌ها و مقررات جشنواره فیلم فجر بازنگری خواهند شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجتالله ایوبی رئیس سازمان سینمایی، پس از اختتامیه جشنواره در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: خوشبختانه جشنواره موفقی داشتیم و سی دومین جشنواره فیلم فجر به خوبی برگزار شد. البته اشکالاتی هم در برخی از مواقع در جشنواره ایجاد شد؛ اما تدبیر و اعتدال اقتضا میکند که در خیلی جاها مصلحت سینما را بر مصلحت یک فرد یا یک فیلم ترجیح دهیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا برای انتخاب مجدد علیرضا رضاداد به عنون دبیر جشنواره سال آینده بررسیهای لازم صورت گرفته است یا خیر اظهار کرد: حکم دبیری جشنواره فجر که برای آقای رضاداد صادر کردیم فقط برای امسال نبود. پیش از این هم گفته بودیم که قصد داریم دبیرهای جشنوارهها را برای چند سال در این پست نگه داریم تا بتوانند با تأنی و تفکر و وقت بیشتری که در اختیار دارند جشنواره را اداره کنند. امسال از آنجا که دیر رسیدیم آقای رضاداد سه ماه بیشتر وقت نداشت، ولی با این حال یک جشنواره سخت و سنگین را با همه مسائلی که وجود داشت با موفقیت و نمره قبولی پشت سر گذاشت.

وی افزود: آقای رضاداد از امروز باید کار خود را شروع کند؛ باید با حضور خبرنگاران و رسانهها و منتقدها و همه هنرمندان مسائل جشنواره را نقد و آسیبشناسی کنیم تا کاستیهای جشنواره برطرف شوند و نقاط قوت ادامه یابند. ما باید به سمتی برویم که این جشنواره را به شکلی کاملا تخصصی برگزار کنیم. اقدام مهمی که باید انجام دهیم این است که آییننامهها و مقررات جشنواره فیلم فجر را مرور کنیم؛ چون پس از سه دهه حتما جای بررسی دارد و پس از آن به یک ترازی برسیم که برای انقلاب و سینمای ایران است، مناسب باشد.

وی ادامه داد: برنامهریزی ما به گونهای خواهد بود که جشنواره فجر ما به الگویی مناسب و مرجع برای همه کشورهای اسلامی و شرقی تبدیل شود. برای جشنواره سال آینده بسیار سختگیرانهتر عمل خواهیم کرد، مطمئنا اینطور نخواهد شد که تا دقیقه ۹۰ تکلیف فیلمها معلوم نباشد و دست ما برای بستن جدول برنامهها بسته باشد، هیات انتخاب باید در مدت یک هفته ۱۲۰ فیلم ببیند که این کار غیرممکن است، برای برطرف کردن این نقص مدیران جشنواره از همین امروز با تمام فیلمسازانی که برای جشنواره سال بعد فیلم میسازند همراه خواهند بود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار