قدر تشنگی؛ بررسی موردی عملکرد پدافند هوایی در سال‌های دفاع مقدس

کتاب قدر تشنگی با موضوع بررسی موردی عملکرد پدافند هوایی در سال‌های دفاع مقدس، نوشته دو تن از پیشکسوتان قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) آجا محمود حجامی و رضا جهانفر است.
کد خبر: ۱۱۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۱ - 14February 2014

قدر تشنگی؛ بررسی موردی عملکرد پدافند هوایی در سال‌های دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، در آغاز این کتاب شاهد بیانات مقام معظم رهبری و رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام (ره) پیرامون اهمیت پدافند هوایی است.

روزشمار هفته اول دفاع مقدس از منظر پدافند هوایی، بررسی عملکرد پدافند هوایی نیروی دریایی در روزهای اول دفاع مقدس، بررسی عملکرد پدافند هوایی در عملیات فتحالمبین، مروری برعملکرد پدافند هوایی در عملیات بیتالمقدس از جمله بخشهای آغازین این کتاب است.
 
بررسی عملکرد پدافند هوایی در عملیات والفجر۸، بررسی نقش پدافند هوایی در عملیات کربلای ۵، بررسی عملکرد پدافند هوایی در تقابل با میگ ۲۵، بررسی عملکرد فاشا در دفاع مقدس از دیگر سرفصلهای کتاب قدر تشنگی است.
 
در مقدمه کتاب آمده است، پس از تفکیک پدافند هوایی از آفند هوایی در شهریور ۸۷ و تشکیل قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیاء آجا، پاسداری از قلمرو هوایی کشور برعهده این قرارگاه نهاده شد و سایر نیروها و سازمانهای دارای تجهیزات پدافند هوایی موظف به هماهنگی و تبعیت عملیاتی از شبکه یکپارچه پدافندی شدند.
بخش بررسی عملکرد پدافند هوایی در عملیات فتحالمبین به طور روزشمار عملکرد پدافند هوایی و منهدم شدن هواپیماهای دشمن گزارش شده است.

در بخش مروری بر عملکرد پدافند هوایی در عملیات بیتالمقدس، جنایت فراموش نشدنی نیروی هوایی بعثی عراق، حمله به هواپیماهای مسافربری توسط جنگندههای عراقی بیان شده است.

بمباران شیمیایی مناطق عملیاتی توسط عراق، گلولههای توپخانه عراق بر روی سایتهای پدافند هوایی ارتش، تجهیز عراق توسط کشورهای عربی همزمان با عملیات بیتالمقدس و معرفی شهدای پدافند هوایی در عملیات بیتالمقدس از دیگر بخشهای مروری بر عملکرد پدافند هوایی در عملیات بیتالمقدس است.

در بخش بررسی نقش پدافند هوایی در عملیات والفجر۸ تجهیزات به کار گرفته شده در این عملیات و حضور موثر شهیدان اردستانی و ستاری در مدیریت عرصه نبرد مورد اشاره قرار گرفته است.

در بخش پایانی کتاب تصاویرسامانههای پدافند هوایی، بقایای هواپیماهای منهدم شده عراقی توسط پدافندهوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سایر توانمندیها وسایتهای پدافند ارائه شده است.

این کتاب به همت مرکز مطالعات، تحقیقات و تدوین آیین نامههای رزمی آجا در شمارگان ۲ هزار نسخه تهیه شده است.

علاقهمندان میتوانند برای تهیه این کتاب با شمارههای ۰۲۱۳۵۹۲۴۴۱۰ و ۰۲۱۳۵۹۲۲۳۳۰ تماس حاصل کنند.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار