دارابی در حاشیه اکران "معراجی‌ها":

اشاعه گفتمان دفاع مقدس دغدغه تلویزیون است

معاون سیما در حاشیه اکران "معراجی ها" گفت: برای اولین بار در سینمای دفاع مقدس رشادت های رزمندگان اسلام و رذالت های وحشیانه دشمن بعثی در یک اثر توامان به تصویر کشیده شده است.
کد خبر: ۱۱۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۰ - 12February 2014

اشاعه گفتمان دفاع مقدس دغدغه تلویزیون است

به گزارش خبر گزاری دفاع مقدس، همزمان با اکران فیلم سینمایی معراجی ها در سی و دومین جشنواره فیلم فجر شب گذشته دکتر علی دارابی و جمعی از مدیران سیما با حضور در سینما فردوسی تهران بیننده این فیلم شدند.

در حاشیه نمایش این فیلم، دکتر دارابی "معراجی ها" را روایتگر گوشهای از فدا کاری و ایثارگری رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس توصیف کرد و گفت: در واقع فیلم سینمایی معراجی ها بخشی از سریالی بلند است که در شبکه یک سیما تولید شده است.

وی با قدردانی از کار مرحوم جواد شریفی راد در زمینه جلوه های ویژه میدانی فیلم اضافه کرد: در این فیلم به دلیل بازی های باورپذیر بازیگران برای اولین بار قدرت واقعی ارتش بعثی صدام با پشتوانه استکبار جهانی، نمایش داده می شود و این حضور نابرابر عمق حماسه جوانان ما را در عرصه پیکار با استکبار به تصویر می کشد.

معاون سیما در ادامه با قدردانی از عوامل فیلم به خصوص کارگردان، تهیه کننده فیلم یادآور شد: امیدوارم این کار در راستای توسعه تولیداتی که در حوزه دفاع مقدس ساخته می شود مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

اشاعه و تبلیغ گفتمان دفاع مقدس دغدغه تلویزیون

وی با تاکید بر بیانات رهبر معظم انقلاب که فرمودند "کشوری که زبان سینما ندارد؛ گویا به یک زبان زنده دنیا نمی تواند تکلم کند" اضافه کرد: زبان سینمای ایران باید فاخر و برآمده از توده مردم و بر اساس اعتقادات آنان باشد. در کشور باید شاهد این باشیم که تولیدات دفاع مقدس روز به روز گسترده تر شود.

معاون سیما همچنین در باره معراجی ها گفت: ژانر معراجی ها بر اساس طنز و به گونه ای باورپذیر تعریف شده است.در این فیلم دفاع مقدس به خصوص برای نسل جوان بازخوانی می شود و فیلم سینمایی آن نوید ارائه سریالی خوبی را می دهد، باید 40قسمت سریال را دید و ارزیابی کرد.

گزینه روی میز مردم ایران اتحاد و همبستگی است

دکتر علی دارابی در ادامه با اشاره به سخن پراکنی های مسئولان آمریکایی در مورد روی میز بودن گزینه نظامی گفت: راهپیمایی 22 بهمن گزینه ای است که ملت ایران روی میز گذاشت. این حضور، همبستگی، وحدت و اتحاد ملی همیشه سرمایه بزرگ ایران اسلامی بوده است. همین مردم نقش آفرین اصلی پیروزی انقلاب، تداوم آن و حماسه آفرینان دوران دفاع مقدس هستند.

 وی افزود:همواره مسئولان به اتکای حضور گسترده مردم در عرصه های سیاسی و خارجی موفق شدند.

دکتر دارابی در ادامه با اشاره به حضور نسل سوم و چهارم در راهپیمایی 22 بهمن خاطر نشان کرد: با قدم گذاشتن این نسل در صحنه انقلاب راهپیمایی امروز پس از گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب ویژگی های خاصی دارد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار