امیر سرتیپ دوم گلفام:

مفاهیم انقلابی و اسلامی باید از سنین کودکی منتقل شود

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش گفت: علاوه بر غنی بودن محتوا باید به طرح جلد، نقاشی و گرافیک کتاب در قشر کودک توجه‌ ویژه ای شود؛ زیرا تصاویر در کنار متون به بازگویی هر چه بهتر مطالب و به فهم عمیق‌تر آن کمک می کنند.
کد خبر: ۱۱۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۲ - 12February 2014

مفاهیم انقلابی و اسلامی باید از سنین کودکی منتقل شود

امیر ابراهیم گلفام، رئیس سازمان  حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ارتش در حاشیه مراسم رونمایی ده عنوان کتاب دفاع مقدس در گفتو گو با خبرگزاری دفاع مقدس با اشاره به نویسندگی در عرصه کتاب کودک و نوجوان با موضوع دفاع مقدس، اظهار کرد: کودکان امروز، نسلهای آینده این سرزمین هستند. همچنان که ما امروز از نسل سومیها صحبت می کنیم باید یک گام به جلوتر رفته و به فکر نسل چهارمیها باشیم.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ارتش با بیان اینکه کتاب مناسبترین شیوه انتقال مفاهیم است، عنوان کرد: بر خلاف تصور رایج در جامعه، معتقد هستم که کودکان سازندگان آینده این نظام و کشور خواهند بود و باید مفاهیم و ارزشهای انقلابی و اسلامی از سنین پایینتر به آنها اموزش داده شود که در این بین نگارش کتاب برای کودکان از حساسیت ویژه ای برخوردار است.

امیر گلفام افزود: در عرصه کتاب کودک باید از نویسندگانی استفاده کرد که با قلمی شیوا و نافذ به بیان رخدادها بپردازند. اما نکته مهمتر، انتشار کتب در موعد مقرر و پخش آن در مدارس و اماکن مرتبط است.

وی با اشاره به محتوای کتابها تصریح کرد: علاوه بر غنی بودن محتوا باید به طرح جلد، نقاشی و گرافیک کتاب در قشر کودک توجهای ویژه شود؛ زیرا تصاویر در کنار متون به بازگویی هر چه بهتر مطالب و به فهم عمیقتر آن کمک می کنند.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ارتش با اشاره به تربیت نویسندگان از سوی ساحادم خاطر نشان کرد: پس از عضو یابی از طریق سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، به بررسی توانمندیهای وی پرداخته می شود. بسیاری از نویسندگان توانایی نگارش کتاب را دارند، اما تا کنون قلم نزدهاند.

امیر گلفام در پایان گفت: ساحادم از طریق همین رسانه از کلیه علاقه مندان به نوشتن در عرصه فاع مقدس دعوت می کند که آثار خود را به این سازمان ارسال نمایند.

گفتنی است علاقه مندان می توانند از طریق شماره تلفن81954111 -021 با سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در ارتباط باشند.

نظر شما
پربیننده ها