مقدم‌فر در اولین کنفرانس بین‌المللی "حماسه سیاسی و اقتصادی":

اندیشه‌های انحرافی حماسه سیاسی و اقتصادی را تهدید می‌کند

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه یکی از دلایل 35 ساله شدن انقلاب اسلامی ایستادن پای آرمان‌ها و بیان شفاف و صریح آن‌هاست، گفت: حماسه سیاسی و اقتصادی باید آرمان‌ها را محقق کند، اما در حال حاضر با اندیشه‌های انحرافی روبرو هستیم که حماسه‌آفرینی‌های سیاسی و اقتصادی را تهدید می‌کند.
کد خبر: ۱۱۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۶ - 14February 2014

اندیشه‌های انحرافی حماسه سیاسی و اقتصادی را تهدید می‌کند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از باشگاه خبرنگاران، "حمیدرضا مقدمفر" معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه با حضور در اولین کنفرانس بینالمللی "حماسه سیاسی و اقتصادی" گفت: هر حماسهای از جنس اقتصادی، سیاسی و فرهنگی برای شکلگیری نیازمند 4 مولفه اساسی از جمله داشتن رهبری بزرگ، آرمانهای عالی و نقشه راه مناسب، عزم و اراده و شجاعت و دلیری و عمل به هنگام در شرایط سخت و دشوار و دشمنشناسی و دشمنستیزی در حماسه است.

وی تصریح کرد: وجود این چهار مفهوم برای تحقق حماسه الزامی است و اگر یکی از این عناصر نباشد حماسه دچار مشکل میشود. 
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه اظهار داشت: داشتن رهبری بزرگ یکی از مهمترین مولفههای رقم خوردن حماسه است، چرا که حماسه به رهبری حکیم، مدیر و مدبر برای هدایت و تحقق نیازمند است و ما امروز نعمت بزرگی به نام مقام معظم رهبری داریم که شاید بزرگترین نعمت خدا برای ارتقاء و ارتفاعیابی در فراز قدرت و منزلت جهانی است. 
 
مقدمفر اظهار داشت: سالهاست که با مفاهیم غنی، بدیع و وسیع از جانب ایشان در مناسبتهای مختلف مواجه هستیم که میتوان به مفاهیمی همچون انسجام ملی، خلاقیت و نوآوری، تولید علم، جهاد اقتصادی، سبک زندگی، اصلاح الگوی مصرف، ساخت درونی نظام، همت مضاعف، اقتصاد مقاومتی و حماسه سیاسی و اقتصادی اشاره کرد که کلیه مفاهیم مطرح شده سپهری از اندیشههای بزرگ در کهکشان اندیشههای بلند به تفکر ایشان است که درخشش خاصی دارد. 
 
وی افزود: اگر این واژهها را کنار یکدیگر بگذاریم، آنها را در امتداد یکدیگر میبینیم و هندسه منظمی از آن درک میشود و دارای یک پارادایم وسیع و وثیق برای سازندگی کشور بوده و همچنین نقشه راهی است که مشکلات کشور را حل میکند. 
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه ادامه داد: آن چیزی که از راهبری مقام معظم رهبری فهمیده میشود این است که ایشان منطق وحی را با اقتضائات زمان و نیازها برای امت اسلامی ترکیب و انطباق میدهند و در واقع حقایق آسمانی با حقایق زمینی توسط ایشان پیوند میخورد و تبدیل به مولفه عملیاتی میشود که همراه با مرکزیت معرفت اسلامی و شعور باطنی جامعه شده و شاکله معرفت جامعه را به سوی افق متعالی جهت میدهد. 
 
مقدمفر اظهار داشت: تفکر امام راحل در شکلدهی فرهنگ اسلامی موثر بود و در تداوم انقلاب، استحکام و تعالی انقلاب موثرترین نقش را رهبری دارد. 
 
وی تصریح کرد: کشورهای دیگر مثل ما انقلاب کردند، اما به دلیل نداشتن رهبری دچار مشکل شدند به همین خاطر بزرگترین نعمت در داشتن رهبر است. 
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه درباره دومین الزام برای تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی اظهار داشت: وسعت هر ملتی به اندازه آرمانهایش است و هر چقدر وسیع باشد، آن کشور دارای جایگاه ویژهای میشود. 
 
مقدمفر ادامه داد: هر ملتی دامنه آرمانهایش در کرانه آرزوهایش بوده و به آن عمل میکند و حماسه سیاسی برای تحقق این آرمانها بوده البته آرمانهای انقلاب فراتر از این عرصهها است. 
 
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه یکی از دلایل 35 ساله شدن انقلاب اسلامی ایستادن پای آرمانها و بیان شفاف و صریح آنهاست، افزود: حماسه سیاسی و اقتصادی باید آرمانها را محقق کند، اما در حال حاضر با اندیشههای انحرافی روبرو هستیم که حماسهآفرینیهای سیاسی و اقتصادی را تهدید میکند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه تصریح کرد: این اندیشه تلاش میکند آرمانهای اصیل انقلاب را با مفاهیم خاص خود معنا کند که درون خود مفاهیم سکولاریستی، تکنوکراتی، دنیاپرستی منفعلانه و ذلیلانه شیطان را دارد. 
 
مقدمفر اظهارداشت: این اندیشه انحرافی سعی میکند با تغییر نقشه راه سیاسی و اقتصادی به ویژه در زمینه اقتصادی کلیدواژهای مثل عقلانیت و توسعه را که بسیار جذاب و پرطرفدار هستند معنی کند، البته نسخههای منسوخ شدهای هستند که نقدهای اساسی به آن وارد است و این تفکر میخواهد این مدل نسخهها را برای ما بپیچد و نقشه راه را اینگونه تعریف کند. 
 
وی ادامه داد: اولویت انقلاب اسلامی فرهنگی بوده اما این تفکر میخواهد این اولویت را تغییر دهد و به جای آن توسعه را بگذارد و در عقلانیت معنا و مفهومی همچون عقلانیت ابزاری به کار برده، نه آنی که در اندیشه اسلامی و تفکر امام راحل بود.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه اظهار داشت: این اندیشه انحرافی همان سلطه تکنوکراتی و سلطه عقل ابزاری بوده که تلاش میکند توسعه را مخفی کند.
 
مقدمفر ادامه داد: نقشه راه صحیح برای حماسه اقتصادی تکیه بر ساخت درونی نظام و آرمانها است چرا که ما سرمایههای عظیم اجتماعی مثل استقلالطلبی را داریم که تکیه بر مولفههای درونزا و اقتصاد مقاومتی دارد البته باید مراقب باشیم که این اندیشههای انحرافی در دولت تدبیر و امید نفوذ نکند. 
 
وی اظهار داشت: مسئولان باید مراقب باشند تا آدرس غلطی را که درباره اقتصاد، فرهنگ و سیاست خارجی القا میشود را نپذیرند. 
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه درباره سومین الزام تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی اظهارداشت: عزم، اراده، شجاعت و عمل به هنگام در شرایطی که مقام معظم رهبری گفت در یک پیچ تاریخی هستیم، بسیار مهم بوده البته حماسه سیاسی از اول انقلاب وجود داشته است. 
 
مقدمفر ادامه داد: مقام معظم رهبری سال حماسه سیاسی و اقتصادی را در شرایطی اعلام کردند که ناشی از موقعیتشناسی و حضور به هنگام مردم در صحنههای سخت و دشوار بوده و به این خاطر سال جاری را به این نام مزین کردند که انقلاب اسلامی در حال گذر از یک پیچ تاریخی است. 
 
وی تصریح کرد: عبور پیروزمندانه از این وضعیت نیازمند حماسه سیاسی و اقتصادی بوده چرا که هدف اصلی جبهه غرب در کشمکش هستهای فلج کردن جامعه ایران است، البته دشمنان ما مثل آمریکا و سایرین به فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ما به دنبال سلاح هستهای نیستیم یقین دارند که راست میگوییم وگرنه انقلاب ما تبدیل به انقلابی 35 ساله و الهامبخش در دنیا نمیشد.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه ادامه داد: دشمنان میخواهند سرعت علمی، رشد و شکوفایی ما را متوقف و در کنار حماسه سیاسی و اقتصادی فتنهاندازی کنند و مردم را در مقابل یکدیگر قرار دهند البته اینگونه اقدامات را انجام دادند اما نتوانستند به هدفشان برسند. 
 
مقدمفر با بیان اینکه سه مرحله حماسه سیاسی پیروز را پشت سر گذاشتیم، تصریح کرد: مرحله نخست حماسه سیاسی انتخابات یازدهم ریاست جمهوری بود چرا که دشمنان تلاش بسیاری کردهاند که مردم به پای صندوقهای رای نیایند و دومین مرحله حماسه سیاسی حضور مردم در مراسم 13 آبان بود چرا که دشمنان به دنبال کاهش روحیه انقلابی مردم بودند و سومین مرحلهای که حساسترین آن بود هم راهپیمایی 22 بهمن بود. 
 
وی افزود: وقتی رسانههای غربی حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن را دیدند به سراغ حاشیههای مراسم رفتند و این تکنیک جدیدی بود که در قبال سالگرد انقلاب کشورمان پیاده کردند و به دنبال این بودند که حضور مردم و تجدید عهدشان با مقام معظم رهبری را به حاشیه ببرند، البته برای تحقق حماسه اقتصادی با مبانی روبرو هستیم.
 
مقدمفر با بیان اینکه فاصله گرفتن از نقشه راه اصلی در تحقق حماسه اقتصادی بزرگترین مانع است، گفت: اگر اعتماد به دشمن جایگزین تکیه بر ظرفیت درونزا، جهاد اقتصادی، توکل بر خدا و تکیه بر ظرفیتهای مردمی شود از تحقق حماسه اقتصادی فاصله گرفتهایم. 
 
وی با بیان اینکه دشمنشناسی و دشمنستیزی در تحقق حماسه موثر است، تصریح کرد: اگر قرار است در حوزه اقتصادی و سیاسی حماسهای در برابر دسیسههای دشمن رقم بخورد باید اهداف دشمن، تکنیکها و تاکتیکها، عمل های دشمن در داخل و خارج و اتاق فکر آنها را به خوبی بشناسیم و برنامههای مناسبی برای مقابله با آنها در نظر بگیریم. 
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه اضافه کرد: اگر دشمن به دنبال این بود که روحیه ضد امپریالیستی مردم در برابر آمریکا ضعیف شود و در رسانهها این مطلب را ترویج دهد، اما ملت ایران در 13 آبان به صحنه آمدند و توطئه آنها خنثی شد. 
 
مقدمفر تصریح کرد: هنگامی که مردم احساس کردند 22 بهمن نماد پیوند مردم با مسئولان، مسئولان با نظام، مردم با رهبری و آرمانهای انقلاب است به صحنه آمدند و اقدامات دشمنان را نقش بر آب کردند. 
 
وی با بیان اینکه در حماسه اقتصادی دشمن به دنبال چیست؟ گفت: دشمن در تحریمها چه اهدافی را پیگیری میکند آیا هدف آنها غیر از فشار آوردن به مسئولان و تسلیم آنها شدن است و دشمنان میخواهند که وابستگی کشور به بیگانگان بیشتر شود. 
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه با تاکید بر اینکه 35 سال مرقون بسیاری از دشمنیهای دشمنان هستیم، افزود: همانطور که امام خمینی(ره) فرمودند جنگ تحمیلی برای کشور ما نعمت بزرگی بود. 
 
مقدمفر اضافه کرد: پس از 11 سپتامبر آمریکاییها تصمیم گرفتند که عراق و ایران را اشغال کنند اما اعلام کردند که در کشور عراق کلی کشته و سرمایه از دست دادیم و حکومت عراق را تسلیم ایران کردند. 
 
وی با تاکید بر اینکه نفوذ معنوی و قدرت ایران در منطقه کاملا مشهود است، اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس از دشمنی دشمن حماسه رقم بزنیم و رشد کنیم.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه با بیان اینکه سعی کردیم تهدیدهای دشمن را به فرصت تبدیل کنیم، افزود: اگر از فرصتها استفاده نکنیم از آرمانهای انقلاب دور شدهایم و باید فرصت رشد و ارتقاء علمی در تمامی زمینهها را دنبال کنیم.
نظر شما
پربیننده ها