مديرکل بنياد حفظ آثار خوزستان :آيندگان از دفاع مقدس براي ايستادگي در برابر استكبار درس مي‌گيرند

کد خبر: ۱۱۵۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۸۶ - ۲۰:۴۰ - 22February 2008
به گزارش ايسنا، سردار حبيب سعيدفر در جمع دانشجويان دانشگاه‌هاي پيام نور سراسر کشور که در پادگان لشکر 41 ثارالله اهواز حضور داشتند، افزود: هرملتي از بدو تولد در طول تاريخ تمدن بشري براي خود افتخاراتي آفريده و آنها را براي خود نگه داشته است.

وي ادامه داد: در طول تاريخ، انسان‌هاي زيادي کارهاي بزرگي در کشورهاي مختلف انجام داده‌اند؛ کساني چون هيتلر، اسکندر مقدوني و چنگيز مغول کشورگشائي‌هاي زيادي کرده‌اند اما ملت‌هايشان از بيان آنها ابا دارند. چرا که اقدامات آنها با ظلم و ستم و آدم‌کشي همراه بوده است، در صورتي که اگر يک چهره انسان‌مدار در تاريخ بوده که کار بزرگ‌منشانه‌اي انجام داده از آن به عنوان قله افتخار و انگيزه وحدت خود به شمار مي‌آوردند.

سردار سعيدفر اظهار كرد: در تاريخ ايران نيز پادشاهان زيادي آمدند و رفتند و کشورگشائي‌هاي زيادي توسط آن‌ها صورت گرفته است، اما آنها افتخار زيادي براي ما نبوده است؛ زيرا برا اساس فطرت پاک انساني انجام نگرفته است. انقلابي که به نام انقلاب اسلامي به رهبري حضرت امام خميني(ره) انجام گرفت، به دليل ايستادگي؛ مقاومت و پايداري در برابر ظلم و استعمار و ايجاد تحول بنيادين در جهان به عنوان شخصيت مقدس ياد مي‌شود.

وي تصريح کرد: دفاع مقدس نيز افتخار ديگري براي ملت ما بود؛ از آن جهت که در برابر دشمنانش و حمله‌هاي وحشيانه صداميان ايستاد و جانفشاني کرد و به عنوان تابلو و آئينه تمام نمايي براي انسان‌ها در طول تاريخ به شمار مي‌رود.

سردار سعيدفر افزود: ما اين دفاع مقدس را برگ زرين ديگري براي خود مي‌دانيم تا آيندگان درس بگيرند و در برابر استکبار جهاني بايستند. همانطور که ملت مظلوم و بي‌دفاع لبنان در جنگ 33 روزه در برابر تجاوزگري و حملات ارتش صهيونيست‌ها ايستادند و پيروز شدن
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار