ناصر ابوشریف در گفت‌وگو با خبرگزاری دفاع مقدس:

نقش ایران در حل مسائل و مشکلات منطقه محوری و کلیدی است

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به تحولات اخیر منطقه و تحولات سوریه گفت: نقش ایران در حل مسائل و مشکلات منطقه محوری و کلیدی است.
کد خبر: ۱۱۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۰ - 16February 2014

نقش ایران در حل مسائل و مشکلات منطقه محوری و کلیدی است

"ناصرابوشریف" نماینده جنبش جهاد اسلامی با اشاره به تحولات اخیر منطقه و بحران در سوریه به خبرگزاری دفاع مقدس گفت: مساله سوریه بدون نقش آفرینی ایران حل و فصل نمیشود و هر کشوری با حضور ایران برای حل بحران سوریه مخالفت کند نمیخواهد مشکل سوریه و ملت آن حل شود.

وی ادامه داد: سه سال است جنگ در سوریه بین گروههای داخلی و تروریستهای اعزامی از سایر کشورها ادامه دارد و ما شاهد بحران انسانی در این کشور مسلمان هستیم.

دبیر جنبش جهاد اسلامی با اشاره به ارتباط بین بحران سوریه و مساله فلسطین گفت: هر چه بحران سوریه زودتر حل و فصل شود مساله فلسطین نیز برای حل و بررسی بیشتر مورد توجه قرار میگیرد.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب در هر کشوری با هدف خدمت به انسان انجام میشود نه قتل افراد بیگناه بنابراین برای حل بحران سوریه نیاز به حل مسالمت آمیز با حضور فعال ایران در منطقه است.

ابوشریف تصریح کرد: غرب و آمریکا علنا اعلام کردند از گروههای مسلح و نظامی در سوریه حمایت میکنند و از طریق تاجران کشورهای عربی خلیج فارس تجهیزات نظامی و سلاح برای تروریستهای مستقر در سوریه ارسال میکنند.

دبیر جنبش جهاد اسلامی افزود: گروه داعش از جمله گروههای تروریستی فعال در سوریه است که هیچ گونه فرهنگ وتمدنی ندارند و ویرانی، قتل و کشتار مردم مهمترین اقدامات آنهاست و مطمئنا مخالفان دولت سوریه نیز راضی به این کشتار نیستند.

وی گفت: مقابله با گروههای تروریستی مثل داعش که چهره اسلام را مخدوش کردند وظیفه تمام مسلمانان است و در حال حاضر چهره جهاد در کشورهای اسلامی چون عراق مخدوش شده و تروریستهای دست پرورده ابرقدرتها و سازمانهای اطلاعاتی کشورهای غربی حمایت مالی و نظامی گسترده میشوند تا امت و جوامع اسلامی را از یکدیگر جدا کنند.

وی با اشاره به ترورهای اخیر دیپلماتهای ایرانی در کشورهایی چون لبنان افزود: دیپلماتها در هر کجای جهان دارای مصونیت هستند از این رو ما این اقدامات را بشدت محکوم کرده و البته کار قابل تقدیر ایران این بود که رژیم صهیونیستی را مسوول این اقدامات تروریستی معرفی کرد.

ابوشریف تصریح کرد: ایران همیشه به دستانی که از تروریستها حمایت میکنند توجه دارد و عامل اصلی ناامنی در منطقه را رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی میداند و از ایجاد فتنه که از سوی افراطیون انجام میشود جلوگیری میکند چراکه اقدامات فتنه جویانه به نفع مسلمانان و کشورهای اسلامی نیست.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به تحولات اخیر مصر، افزود: متاسفانه تحولات اخیر مصر برموضوع آشتی ملی فلسطین تاثیر منفی گذاشته است، چراکه در فلسطین دو دیدگاه سازش ومقاومت وجود دارد و اختلافاتی میان گروههای مختلف فلسطینی ایجاد شده که ما آن را محکوم میکنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما از همه گروههای فلسطینی میخواهیم برای مقابله با رژیم صهیونیستی دور هم جمع شویم چرا که ما همه مولفههای لازم برای مقابله با اسرائیل را داریم و مساله چند دستگی و اختلافات داخلی از نظر ما توجیهی ندارد.

ابوشریف ادامه داد: جنبش جهاد اسلامی ضمن دعوت از گروههای فلسطینی از آنها میخواهد حکومت برفلسطین را هدف خود قرار ندهند بلکه تحقق آرمان فلسطین مهمتر از حکومت بر غزه یا در تشکیلات خودگردان است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر رژیم صهیونیستی بدون اینکه هزینهای کند از تشکیلات خودگردان به نفع اهداف خود استفاده میکند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار