پایان بی نتیجه مذاکرات ژنو 2/ تلفات بحران سوریه به 140 هزار تن رسید

برگزاری دو دور مذاکرات درباره بحران سوریه در طول یک ماه گذشته در ژنو سوئیس نه تنها منجر حل بحران سوریه نشد، بلکه آمارها نشان می دهد تعداد تلفات بحران این کشور همچنان در حال افزایش است.
کد خبر: ۱۱۶۱۴
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۴ - 16February 2014

پایان بی نتیجه مذاکرات ژنو 2/ تلفات بحران سوریه به 140 هزار تن رسید

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از رویترز، دومین دور از مذاکرات نمایندگان دولت سوریه با مخالفین این کشور در ژنو سوئیس در حالی همانند دور نخست این مذاکرات بدون کسب هیچ نتیجه ای پایان یافت که آمارهای جدید نشان می دهد تلفات بحران سوریه به بیش از 140 هزار تن رسیده است.

در شرایطی که کشورهای غربی و عربی با اعمال فشار برای چینش مشارکت کنندگان در کنفرانس صلح ژنو 2 تلاش داشتند دولت سوریه را تحت فشار قرار داده و نتیجه مطلوب خود را از این کنفرانس کسب کنند، هیئت نمایندگی دولت سوریه در این نشست حاضر به پذیرش اولویت ها و فشارهای آنها نشد و در نتیجه دور نخست مذاکرات ژنو 2 بدون کسب نتیجه ای پایان یافت.

دور دوم این مذاکرات نیز طی دو هفته اخیر که با وساطت و حضور اخضر ابراهیمی فرستاده ویژه سازمان ملل سازمان ملل در امور سوریه در ژنو برگزار شد، به دلیل اختلافات اساسی دو طرف بحران بدون هیچ توافق ابتدایی پایان یافت.

در این راستا در حالی شاهد شکست دو دور مذاکرات در ژنو  طی یک ماه اخیر بوده ایم که در طول این مدت نه تنها از میزان خشونت ها در سوریه کاسته نشده بلکه متعاقب تداوم اقدامات تروریستی در این کشور و ادامه نبرد مسلحانه مخالفان با نیروهای دولت مرکزی سوریه، تعداد تلفات این بحران همچنان در حال افزایش بوده به طوری که به بیش از 140 هزار کشته از زمان آغاز این بحران در سال 2011 رسیده است.

یکی از موسسات حامی مخالفان سوریه با انتشار این خبر که تلفات بحران سوریه از مرز 140 هزار تن گذشته است اعلام کرد حداقل 7 هزار تن از این میزان را کودکان تشکیل می دهند.
 

نظر شما
پربیننده ها