سازمان ملل هشدار داد :

۲۵۰هزار شهروند سوری در معرض فاجعه انسانی

رئیس کمیته بشردوستانه سازمان ملل متحد گفت: تخلیه غیر نظامیان از شهر حمص یک دستاورد "قابل توجه " بوده است ولی با این حال جمعیت زیادی از مردم سوریه در معرض فاجعه انسانی قرار دارند.
کد خبر: ۱۱۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۰ - 16February 2014

۲۵۰هزار شهروند سوری در معرض فاجعه انسانی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل ازخبرگزاری ال اچ وی نیوز، والری آموس نیز نسبت به ۲۵۰ هزار نفر دیگری که در سوریه جنگ زده در انتظار کمک هستند، هشدار داد.

وی افزود: "عملیات حمص باید تبدیل به الگویی برای تلاشهای آتی شود. این موفقیت با توجه به شرایط بسیار بد، یک پیشرفت محسوب میشود." آموس به خبرنگاران گفت که ۱۴۰۰ نفر از حمص خارج شدند. و ادامه داد که برای پیگیری فعالیتها نیاز به اطمینان مکتوبی از سوی دو طرف درگیر جنگ هستیم.

این در حالی است که آتش بس سه روزه در حمص بارها توسط مخالفین نقض شده بود. در همین حال، سازمان ملل به دولت دمشق گفته است در صورتی که شرایط کمک رسانی بشردوستانه را تامین نکند، با قطعنامه شوراش امنیت برای اعمال تحریم روبرو میگردد.

در این شرایط روسیه این گونه اظهار نظر را رد کرد و بیان داشت: این شکل از فشار برای ارائه کمکهای بشردوستانه یک طرفه است در حالی که غیر از دولت، گروهای شورشی نیز در سوریه فعال هستند.

نظر شما
پربیننده ها