محاکمه محمد مرسی به اتهام کشتار معترضان آغاز شد

محاکمه رئیس جمهور پیشین و مخلوع مصر پس از ماه ها بازداشت به اتهام اعمال خشونت و کشتار آغاز شده است.
کد خبر: ۱۱۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۱ - 16February 2014

محاکمه محمد مرسی به اتهام کشتار معترضان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از الجزیره، محمد مرسی رئیس جمهور پیشین و مخلوع مصر به همراه بیش از 30 تن از اعضا ارشد اخوان المسلمین به دادگاه منتقل شده و قرار است به اتهام اعمال خشونت، کشتار معترضان و تحریک خشونت علیه ارتش محاکمه شود.

دولت کنونی مصر از زمان وقوع کودتا در اواسط سال گذشته میلادی و پس از کنار زدن مرسی از قدرت، وی را به اتهام اعمال خشونت و کشتار حداقل 10 تن از معترضان خود بازداشت کرده و اکنون در پی محاکمه وی و همراهانش برآمده است.

شایان ذکر است در حدود یک ماه گذشته، مرسی برای نخستین بار به دادگاه منتقل و قرار شد روند محاکمه وی آغاز گردد اما به دلیل تجمع هواداران مرسی در مقابل دادگاه و سخنان تند وی در دادگاه، روند محاکمه متوقف شد.

مرسی همچنین به همراه ده ها تن از رهبران ارشد اخوان المسلمین متهم به تحریک خشونت در قاهره و دیگر شهرهای مصر طی ماه های اخیر شده و ممکن است حکم سنگینی علیه وی صادر شود.

لازم به ذکر است در حالی پس از پیروزی انقلاب مردم مصر و سقوط حسنی مبارک، محمد مرسی توانست به عنوان نخستین رئیس جمهور منتخب قدرت را در این کشور اختیار گیرد که با اجرای کودتای ارتش علیه وی در اوایل سال گذشته میلادی، از قدرت برکنار و بازداشت شده است.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار