انفجارهای دیروز عراق 50 کشته بر جای گذاشت

با افزایش یافتن خشونت ها در روزهای اخیر در عراق و در پی چندین وقوع انفجار در شهرهای مختلف عراق 50 تن کشته و تعداد زیادی نیز زخمی شدند.
کد خبر: ۱۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۵ - 15July 2013

انفجارهای دیروز عراق 50 کشته بر جای گذاشت

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از "الجزیره"قطر، به گفته مقامات امنیتی و پزشکی در شهرهای مختلف عراق انفجارهای متعدد روز یکشنبه در مناطق مختلف این کشور منجر به کشته شدن 50 تن و زخمی شدن افراد زیاد دیگری شده است.

ناامنی و افزایش انفجارهای کشنده در عراق که از زمان اشغال عراق توسط امریکا در سال 2003 در این کشور وجود داشته است، از زمان آغاز ماه رمضان در این کشور به دلیل افزایش فعالیت گروه های تندرو علیه دولت شیعی این کشور بیشتر شده است و عاملان این انفجارها و حملات در پی ناآرام کردن و بی ثباتی بیشتر در عراق با هدف تضعیف دولت مرکزی آن به رهبری نوری المالکی هستند.
 
در این رابطه به گفته وزیر داخلی عراق در پی وقوع سه انفجار در اطراف شهر بصره حداقل 28 نفر جان خود را از دست داده اند و حدود 100 تن دیگر نیز زخمی شده اند. همچنین در انفجارهای دیگری در شهرهای مختلف عراق تعداد زیادی کشته و یا زخمی شده اند.
 
به گزارش الجزیره بخش اصلی این انفجارها توسط گروه هایی مانند القاعده صورت می گیرد که منجر به کشته شدن حدود 340 تن در ماه جاری و بیش از 2600 تن از آغاز سال جاری میلادی شده است و عمده ترین مشکل امنیتی در عراق محسوب می شود.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار