منوچهر محمدی :

کتاب "دا "راه جدیدی را در ادبیات و سینمای دفاع مقدس باز خواهد کرد

تهیه کننده سریال "دا" گفت: همه سعی و تلاش ما در تولید این سریال معطوف به این خواهد بود که حوادث و رویدادهای سی و چهار روز مقاومت مردم شریف خرمشهر را به بهترین شکل به تصویر بکشیم.
کد خبر: ۱۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۶ - 15July 2013

کتاب

منوچهر محمدی تهیه کننده فیلم تحسین شده"طلا و مس" در گفتگو با خبرگزاری دفاع مقدس گفت: سریال "دا" محصول حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی است و در بیست و شش قسمت پنجاه دقیقه ای تولید می شود. در مورد اینکه این سریال قرار است از کدام شبکه تلویزیونی پخش شود اطلاع دقیقی ندارم و در این مورد نمی توانم اظهار نظر کنم .

تهیه کننده حوض نقاشی گفت: درحال حاضر آقای همایون اسعدیان درحال نگارش فیلمنامه سریال "دا"هستند، امیدواریم کار نگارش فیلمنامه تا اوایل پاییز به پایان برسد و ما بتوانیم در آبان ماه وارد پیش تولید شویم و کار ساخت دکور را انجام دهیم.

وی افزود: طی بازسازی هایی که در سال های گذشته در خرمشهر انجام شده این شهر تغییرات زیادی کرده و خرمشهر فعلی هیچ ربطی به خرمشهر زمان جنگ ندارد، بنابراین مجبور هستیم که بسیاری از خیابان ها و خانه های آن دوران را در قالب یک شهرک سینمایی بازسازی کنیم.

تهیه کننده "بوسیدن روی ماه " تصریح کرد: همه سعی و تلاش ما در تولید این سریال معطوف به این خواهد بود که حوادث و رویدادهای سی و چهار روز مقاومت مردم شریف خرمشهر را به بهترین شکل به تصویر بکشیم. با توجه به اینکه تا کنون درباره مقاومت مردم خرمشهر فیلم خوبی تولید نشده است. سعی ما بر این خواهد بود تا اثری ماندگار را به مردم ایران تحویل دهیم.

تهیه کننده "زیر نور ماه " اظهار داشت: کتاب "دا" یکی از کتاب هایی است که واقعیت های جنگ را خیلی خوب توصیف کرده است، در برخی از صفحات کتاب اتفاقات و رویدادهای جنگ چنان با دقت توصیف شده است که انسان را به وجد می آورد.

 منوچهر محمدی اذعان داشت: کتاب "دا" هم لحظات خوب و دلچسب جنگ را روایت می کند و هم لحظات بد و دلخراش جنگ را و از این منظر در نوع خود بی نظیر است. با توجه به استقبال بی نظیری که از کتاب "دا" به عمل آمده و با توجه به حمایت مقام معظم رهبری از کتاب "دا" پیش بینی من این است که این کتاب راه جدیدی را در ادبیات و سینمای دفاع مقدس باز خواهد کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار