سال آینده انجام می‌شود

فرهنگ سازی و اقناع در کنار ماموریت های اجرایی و عملیاتی پلیس امنیت اخلاقی

رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا با اشاره به روش های ماموریتی در پلیس امنیت اخلاقی، گفت: برنامه ما برای سال آینده این است که در مواجهه با هنجارشکنان ابتدا اقناع سازی مدنظر باشد و در صورت عدم اصلاح اقدامات تکمیلی در ابعاد انتظامی و قضایی به کار گرفته شود.
کد خبر: ۱۱۹۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۶ - 19February 2014

فرهنگ سازی و اقناع در کنار ماموریت های اجرایی و عملیاتی پلیس امنیت اخلاقی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سرهنگ "محمد مسعود زاهدیان" رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا در مراسم اختتامیه همایش روسای پلیس امنیت اخلاقی هدف از برگزاری این همایش را بررسی اقدامات، مشکلات و مسائل مربوط به حوزه امنیت اخلاقی عنوان کرد و افزود: برای ایجاد وحدت رویه در برخورد های پلیسی اقدامات و برنامه ریزی مناسبی برای سال آینده داریم.

زاهدیان تاکید کرد: پیشگیری و فرهنگ سازی راهبرد ما، در این پلیس است تا جایی که بتوانیم سال آینده با استفاده از این استراتژی در کیفی سازی اقدامات پلیس امنیت اخلاقی و کسب رضایت مردم تلاش کنیم و قوانین کشور را در حد مطلوب اعمال نماییم.

پلیس برای برخورد با مسائل اخلاقی در جامعه باید سیستماتیک عمل کند

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: پلیس برای برخورد با مسائل اخلاقی در جامعه باید سیستماتیک عمل کند و به جای برخورد با مسائل موردی با سرانگشتان مواجه شود.

در ادامه، دکتر ذبحی با اشاره به اینکه دشمن، دین و ارزش های اسلامی ایران را هدف قرار داده است، ادامه داد: نمونه آن شبکه های ماهواره ای است که با پخش برنامه ها و فیلم های کارشناسی شده سعی در به فساد کشاندن دختران و پسران جامعه ما دارد؛ سست کردن نهاد خانواده، یکی از اهداف دشمنان است.

معاون قضایی دادستان کل کشور با بیان اینکه پخش برنامه های مبتذل باعث فروپاشی خانواده ها می شود، اذعان داشت: در نهایت این کودکان هستند که با عنوان بی سرپرست و بدسرپرست در جامعه رها شده و به فساد کشیده می شوند؛ عمده بزهکاران موجود در جامعه از میان این کودکان هستند.

این مقام مسئول، عرصه جنگ نرم را در جامعه گسترده و بزرگ دانست و خطاب به روسای پلیس امنیت اخلاقی ناجا، خاطرنشان کرد: شما فرماندهان خط مقدم مبارزه با این جنگ محسوب شده و باید خود را آماده نمایید.

معاون قضایی دادستان کل کشور یکی دیگر از راه های تاثیرگذار با آسیب های اخلاقی و اجتماعی را استفاده از ابزارهای جدید دانست و خاطرنشان کرد: پلیس باید در همه عرصه های ماموریتی خود تکنولوژیک باشد و بر این اساس به ایفای نقش خود بپردازد.
 
پلیس باید منابع ناامنی را شناسایی کند

در ادامه این همایش، دکتر میرباقری، قائم مقام وزیر کشور در امور فرهنگی و اجتماعی با اشاره به اینکه پلیس در برخورد با افراد با دو گروه مواجه است، گفت: نیروی انتظامی با دو گروه مقصران و قربانیان مواجه است که البته پلیس باید در حوزه خشکاندن کانون موثر عمل کند چرا که قربانیان همواره در دسترس اند این در حالی است که مقصران از چنگال قانون می گریزند.

میرباقری خاطرنشان کرد: پلیس باید منابع ناامنی را شناسایی کرده و با آنها برخورد کند.

نیروی انتظامی، نیروی امر به معروف و نهی از منکر است

در ادامه این همایش، سردار سرلشکر ایزدی معاون امور راهبردی و اشراف کلی فرماندهی معظم کل قوا ماموریت پلیس امنیت اخلاقی را تغییر جامعه به سوی بهبود و صلاح دانست و اظهار داشت: دشمن برای گسترش فساد اجتماعی و اخلاقی در جوامع برنامه دارد و با استفاده از تکنولوژی های جدید به دنبال ایجاد مفسده در میان جوانان است.

ایزدی با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین تهدیدات در حال حاضر، تهدیدات نرم است، تاکید کرد: امروز کشور در جنگ نرمی است که دشمن علیه ما آغاز کرده و مسئولان امنیت اخلاقی از افسران و سرداران خط مقدم این جبهه هستند، این پلیس حافظ جامعه بوده و بسیار می تواند موثر باشد.

وی با بیان اینکه اولین شرط انجام هر فعالیتی این است که خود ما نیز عامل به آن باشیم، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی، نیروی امر به معروف و نهی از منکر است.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار