امیر دره‌باغی:

آزادگان نماد مقاومت و پایداری کشورمان هستند

جانشین نیروی هوایی ارتش در آستانه سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی با سرهنگ آزاده خلبان ارسلان شریفی دیدار کرد.
کد خبر: ۱۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۹ - 17August 2013

آزادگان نماد مقاومت و پایداری کشورمان هستند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از روابط عمومی نهاجا، امیر محسن درهباغی جانشین نیروی هوایی ارتش به همراه چند تن از مسئولین نیروی هوایی به مناسبت 26 مرداد ماه از سرهنگ آزاده خلبان ارسلان شریفی که به علت عارضه قلبی در بیمارستان بهمن شهرک غرب بستری است، عیادت کردند.

امیر دره باغی ضمن یادآوری ایثار و فداکاری آزادگان میهن عزیز اسلامی گفت: نیروی هوایی ارتش افتخار دارد که در طول 8 سال جنگ تحمیلی با رشادت خلبانان و کارکنان ایثارگر خود برگهای زرینی را به تاریخ پرافتخار کشورمان افزوده است.
 
وی همچنین افزود: آزادگان نماد مقاومت و پایداری کشورمان هستند، که در این میان آزادگان سرافراز نیروی هوایی نقش ارزشمندی را در خلق این حماسه ها آفریدهاند.
 
جانشین نیروی هوایی ارتش خاطرنشان کرد: با نگاهی گذرا به تاریخ سراسر حماسه نیروی هوایی میتوان دریافت که حضور مقتدرانه کارکنان این نیرو بخصوص خلبانان جان بر کف در جلوگیری از پیشرویهای دشمن بخصوص در ماههای آغازین جنگ تحمیلی بسیار تأثیرگذار بوده است که در این میان با انجام عملیاتهای بزرگی همچون کمان 99، مروارید و اچ 3 سرنوشت جنگ را به نفع کشورمان تغییر دادند.
 
امیر سرتیپ خلبان دره باغی در ادامه گفت: حضور خلبانان قهرمان نهاجا ماه ها قبل از شروع جنگ تحمیلی با انجام پروازهای شناسایی و مقابله با پاتکهای دشمن در مرزهای کشورمان آغاز و تا ماه ها پس از پایان جنگ ادامه داشت. در این میان اولین و آخرین کسانی که در 8 سال جنگ تحمیلی به اسارت نیروهای بعثی عراق درآمدند، خلبانان این نیرو بودند که این خود گواه حضور ایثارگرانه کارکنان نیروی هوایی در حراست از مرزهای ایران اسلامی بوده است.
 
سرهنگ آزاده خلبان ارسلان شریفی در یکی از مأموریتهای برون مرزی به همراه همرزم خود امیر سرتیپ خلبان محمدقاسم امینی مشغول انجام وظیفه بود که هواپیمایش توسط پدافند رژیم بعث عراق مورد اصابت قرار گرفت و سالها در زندانهای این رژیم به اسارت درآمد.
 
مراسم تجلیل از آزادگان سرافراز نیروی هوایی ارتش روز یکشنبه 27 مرداد از ساعت 19 در سالن همایش شهید سرلشکر خلبان دل حامد دانشگاه هوایی شهید ستاری برگزار خواهد شد.
 
نظر شما
پربیننده ها