سردار احمدی مقدم عنوان کرد

ناجا، حائز رتبه هفتم علمی در جهان اسلام

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به راه اندازی سامانه علمی- پژوهشی در سازمان تحقیقات و مطالعات ناجا، گفت: دانشگاه علوم انتظامی امین حائز رتبه هفتم علمی در جهان اسلام است.
کد خبر: ۱۲۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۶ - 21February 2014

ناجا، حائز رتبه هفتم علمی در جهان اسلام

 به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی در همایش ملی مدیریت دانش نیروهای مسلح دانشگاه صنعتی مالک اشتر، با اشاره به تشکیل و راه اندازی مراکز و دفاتر تحقیقات کاربردی در نیروی انتظامی، اظهار کرد: امروز این مراکز مشغول انجام تحقیقات توسعه گرا هستند و تلاش می کنند برای حل مسائل و مشکلات درون سازمانی، نسخه علمی بیابند.


وی با اشاره به استقرار 25 مرکز تحقیقات کاربردی ستادی و 33 دفتر تحقیقات کاربردی در استان های کشور، تصریح کرد: در حال حاضر نیروی انتظامی با مراکز علمی و دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان، تعامل و همکاری تنگاتنگی دارد؛ بنیاد تعاون ناجا نیز در حوزه اقتصاد دانشی، فعال است.

سردار احمدی مقدم به شوراهای راهبردی، تحقیقات و پژوهش ها و همچنین کمیسیون تحقیقات نیز اشاره کرد، وگفت: ما در نیروی انتظامی، از 700 استاد برون سازمانی، 811 نفر استاد با مدرک دکترا و دو هزار و 700 نفر استاد با مدرک کارشناس ارشد درون سازمانی استفاده می کنیم که این افراد در شوراهای راهبردی و اتاق فکرها با ناجا همکاری تنگاتنگی دارند و این نشانگر ورود پلیس به مسیر علمی است.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به نشریات علمی نیروی انتظامی، اظهار داشت: امروز در ناجا 50 نشریه علمی در حال انتشار داریم که از این تعداد 10 نشریه دارای رتبه علمی- پژوهشی، 15 نشریه علمی- ترویجی و 25 نشریه علمی- تخصصی نیز در سطح اخذ رتبه علمی هستند؛ تا پایان برنامه پنجم، تعداد این نشریات باید به 60 نشریه، برسد.

وی تعداد همایش های علمی ناجا در چهار سال گذشته را 48 مورد دانست و گفت: در 4 همایش ملی و فراملی برگزار شده این نیرو، سازمان ها و شرکت های بین المللی نیز حضور و مشارکت داشتند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به مقالات و دستاوردهای همایش های علمی ناجا، گفت: پنج هزار مقاله، برگزاری 60 میزگرد علمی و همکاری با 244 عضو هیئت علمی دانشگاه ها، نشان دهنده توجه و اهتمام نیروی انتظامی به مسائل پژوهشی و دانشی است.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به راه اندازی سامانه علمی- پژوهشی در سازمان تحقیقات و مطالعات ناجا، این سیستم را ملی دانست و گفت: در حال حاضر 50 هزار ایستگاه کاری و یکهزار سامانه پژوهشی در نیروی انتظامی فعال است که 3 هزار کاربر دارد.

وی با اشاره به اینکه ناجا در این سامانه خروجی های زیادی کسب کرده است، گفت: برای مثال در خصوص کیت های DNA که در گذشته از آمریکا وارد می شد، بهداری کل ناجا با همکاری دانشگاه تربیت مدرس توانستند این کیت ها را ساخته و مورد بهره برداری قرار دهند؛ در انگشت نگاری و سیستم تطبیق چهره نیز توانستیم به این موفقیت ها دست یابیم.

سردار احمدی مقدم با اشاره به کسب رتبه هفتم علمی توسط دانشگاه علوم انتظامی امین در جهان اسلام، بیان داشت: ناجا در حوزه تالیف و ترجمه 290 جلد کتاب دارد. فرمانده ناجا مهم ترین نکته در پژوهش های این نیرو را نیازسنجی دانست و بر کاربست پژوهش ها تاکید کرد.

وی اذعان داشت: پلیس فتا توانست در دو سال فعالیت، پیشتاز پلیس های دنیا شود و این نتیجه با انجام فعالیت های علمی در حوزه نرم افزار و سخت افزار، بوجود آمده است. گفتنی است در این مراسم سردار احمد وحیدی رئیس مرکز تحقیقات راهبردی ستاد کل نیروهای مسلح، نیز حضور داشت.
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار