وزیر دفاع در نخستین روز کاری:

توسعه بی‌ثباتی در مصر موجب شکل‌گیری حفره امنیتی در شمال آفریقا خواهد شد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به حوادث اخیر مصر تاکید کرد: توسعه بی‌ثباتی در مصر موجب شکل گیری حفره امنیتی در حوزه شمال آفریقا خواهد شد و در دراز مدت می‌تواند موجب تغییر موازنه به نفع رژیم صهیونیستی شود.
کد خبر: ۱۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۴ - 17August 2013

توسعه بی‌ثباتی در مصر موجب شکل‌گیری حفره امنیتی در شمال آفریقا خواهد شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ساعت 7 صبح روز شنبه با حضور درساختمان شماره یک وزارت دفاع، فعالیت کاری خود رابه عنوان دوازدهمین وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد.


دهقان ابتدا از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که حمایت وثیق خود ازبخش دفاعی کشوررا در قالب رای بیسابقه به وزیر دفاع اعلام کردند سپاسگزاری کرده و آن را واجد پیامهای روشن و تاثیرگذار در ابعاد داخلی و خارجی ذکر کرد.


وی همچنین از تلاشهای ارزنده سردار وحیدی در مدت تصدی مسئولیت وزارت دفاع قدردانی کرد.


وزیر دفاع با تاکید بر ضرورتهای پیش رو در زمینه ارتقاء فرآیند قدرت سازی در سطح ملی و کاهش شکاف فناوری در حوزههای اولویت دار افزود: مجموعه برنامههای وزارت دفاع در شرایط جدید با رویکرد جهش فناورانه راهبردی تنظیم شده و با در اختیار گرفتن شاخصهای نسل چهارم فناوری به مورد اجرا گذارده خواهد شد.


دهقان در پاسخ به سوالی در خصوص اولین اقدام وی پس از شروع کار در وزارت دفاع اظهار داشت: با توجه به شناخت نسبتا مناسب از وضعیت موجود وزارت دفاع، برنامههای ارایه شده به مجلس شورای اسلامی که در دو بخش بلندمدت و یکصد روزه تدوین شده است، دستور کار بنده و همکارانم در آغاز فعالیتها خواهد بود.


وی با اشاره به سرمایههای انسانی ارزنده موجود در وزارت دفاع و ضرورت بهرهگیری هرچه بیشتر از آن در مسیر رشد و تعالی سازمانی اظهار داشت: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کمترین تغییرات در سطوح مختلف مدیریتی و اجرایی را خواهد داشت.


دهقان در پاسخ به سوالی در مورد آینده تحولات جاری در کشور مصر با اشاره به ضرورت استقرار دموکراسی و اراده مردم در این کشور اظهار داشت: رخدادهای تاسف بار در مصر نتیجهای جز تضعیف مستمر قدرت ملی در این کشور نخواهد داشت.


وی با تاکید بر لزوم بازگشتن ارتش به جایگاه قبلی خود به عنوان نهاد موازنهگر در تحولات این کشور افزود: تداوم روند موجود، توسعه درگیریهای داخلی و نهایتا اضمحلال اجتماعی و امنیتی در این کشور را بهدنبال خواهد داشت.


وی عدم دستیابی طرفین به راه حلهای مبتنی بر گفتگو و توافق ملی را با توجه به جایگاه مصر در منطقه، موجب توسعه و تعمیم بحران و تضعیف جبهه اسلام خواهی عنوان کرد و افزود: توسعه بیثباتی در مصر و تصاعد ناامنی در منطقه، موجب شکل گیری حفره امنیتی در حوزه شمال آفریقا وزمینه ساز حضور نیروهای فرامنطقهای خواهد شد و در دراز مدت میتواند موجب تغییر موازنه به نفع غرب و رژیم صهیونیستی شود.

وزیر دفاع با ابراز تاسف در خصوص اقدامات تروریستی زنجیرهای در لبنان بویژه انفجار خودرو بمبگذاری شده در منطقه ضاحیه جنوبی که منجر به شهادت جمعی از مردم بیگناه این کشور شد، اظهار داشت: نشانههایی از اجرای برنامهای پیچیده و چند وجهی متاثر از تحولات سوریه برای ایجاد درگیریهای فرقهای، طایفهای و مذهبی با هدف تضعیف جبهه مقاومت ضد اسراییلی و ایجاد ناامنی در لبنان مشاهده میشود که نیازمند توجه و هوشیاری بیشتر همه گروهها، اقوام و مذاهب است.

نظر شما
پربیننده ها