روایت سرهنگ اصحاب کریمی از شهید مهدی باکری

شهید باکری پیش از همه وارد میدان نبرد می‌شد و آخرین نفر، آنجا را ترک می‌کرد

سرهنگ کریمی با اشاره به خاطراتی از شهید خطه آذربایجان گفت: شهید مهدی باکری را به عنوان یک چهره معنوی، اخلاقی و فرهنگی می شناسم. او اولین کسی بود که وارد میدان نبرد می‌شد و آخرین کسی بود که از صحنه جنگ بیرون می‌آمد.
کد خبر: ۱۲۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۱ - 12March 2014

شهید باکری پیش از همه وارد میدان نبرد می‌شد و آخرین نفر، آنجا را ترک می‌کرد

سرهنگ اصحاب کریمی معاون اجرایی سپاه تهران بزرگ و از همرزمان شهید باکری در گفتگو با خبرگزاری دفاع مقدس گفت: آشنایی من با شهید بزرگوار شهید مهدی باکری مربوط به دوران سی ماههای است که در لشگر ۳۱ عاشورا بودم و از دور و نزدیک شاهد برخوردها و رفتارهای این شهید بزرگوار بودم.

وی ادامه داد: در آن دوران امور تبلیغات داخلی لشگر۳۱ عاشورا برعهده داشتم وبرای عرض ادب و اجرای برنامه سرود توسط بچههای لشگر خدمت ایشان میرسیدم.

کریمی با اشاره به نحوه برخورد شهید مهدی باکری با سایر رزمندگان افزود: نوع برخورد سردار شهید با بچههای گروه سرود بسیار صمیمانه و با روی باز بود درحالی که زمانی که به سنگر ایشان وارد شدیم با اینکه بسیار خسته بودند جلوی پای این رزمندگان بلند شد و برخورد گرمی با اعضای گروه سرود داشت.

همرزم شهید باکری تصریح کرد: ایشان با اینکه فرمانده بودند با تمام بچههای کم سن وسال رزمنده دست دادند و شروع به صحبت و درد و دل کردند به طوری که متوجه تفاوت رده و جایگاه فرماندهی او نمیشدیم.

وی ادامه داد: بعد از آن بچهها چهار و پنج سرود را مقابل شهید باکری اجرا کردند و از شهید خواستند تا عکس یادگاری با یکدیگر بگیرند که از آن رزمندهها چهار نفر به شهادت رسیدند.

کریمی با معرفی نقطه اخلاقی ویژه شهید مهدی باکری گفت: برخورد خوب و صمیمانه با بچههای کم سن وسال و سایر رزمندگان از خصوصیات اخلاقی شاخص سردار شهید باکری بود.

معاون اجرایی سپاه تهران بزرگ تصریح کرد: پس از آن دیدار، بچههای رزمنده گویی ده سال بود که شهید باکری را میشناسند از این رو چند ماه بعد از بازگشت از جبهه دوباره درخواست مجدد برای اعزام را میدادند.

همرزم شهید باکری خاطرنشان کرد: شهید باکری عنایت خاصی به مباحث فرهنگی و معنوی داشتند همچنین به اقامه نماز جماعت، برگزاری عزاداریها و تابلوهای سردر معابراهتمام ویژه داشتند.

کریمی اظهار داشت: امور فرهنگی لشگر۳۱ عاشورا به مسئولیت سردار پورجمشید و در ارتباط با شهید باکری اجرا میشد.

وی گفت: سردار شهید باکری خارج از چهره فرماندهی و عملیاتی به عنوان یک چهره معنوی، اخلاقی و فرهنگی میشناسم و مهمترین توصیه وی اقامه نماز اول وقت و تبعیت از رهبری بود.

معاون اجرایی سپاه تهران بزرگ با اشاره به آخرین عملیاتی که شهید باکری در آن حضور داشت، افزود: عملیات بدر آخرین عملیاتی بود که شهید باکری در آن نقش داشت و آنچه همگان برآن اتفاق نظر دارند این بود که شهید باکری اولین کسی بود که وارد میدان نبرد میشد و آخرین کسی بود که از صحنه جنگ بیرون میآمد به طوری که شهادت وی این مهم را ثابت کرد.

وی خاطرنشان کرد: استقامت، مقاوت و پایداری، روحیه دلاوری و شجاعت به رزمندههای دیگر این درس را به طور عملی میداد که در عرصه نبرد با دشمن پیشتاز بود وتا آخر نیز پای کار ایستادگی میکرد.

کریمی گفت: بعد از حدود سی سال به غیر از مردم آذربایجان تمام ایران با نام و یاد شهید مهدی باکری آشنا هستند و مهمترین کار فرهنگی ما در شرایط کنونی ترویج فرهنگ و تفکر جبهه و شهادت به نسل سوم انقلاب است که مهمترین راه برای مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان زنده نگه داشتن یاد و خاطرات شهدا است.

همرزم شهید باکری خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست از این رو لازم است ارزشهای ۸ ساله دفاع مقدس صادقانه بدون اغراق و یا سیاه نمایی به نسل سوم انقلاب انتقال پیدا کند.

وی با اشاره به مهمترین ویژگی شهدای دفاع مقدس گفت: بچههای رزمنده خدامحور و خداترس بودند واین رفتار ومشخصه اصلی شهدایی مثل شهید باکری بود که حالا بعد از گذشت سه دهه نام شهید باکری در سراسر کشور مشهور است.

نظر شما
پربیننده ها