شهید ابراهیم همت:

لباس سرباز، لباس سرباز امام زمان(عج) است

«شهید ابراهیم همت» فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) اعتقاد داشت که لباس سرباز، لباس سرباز امام زمان(عج) است و امیدوارم که فرمانده این سرباز در روز قیامت مرا شفاعت کند.
کد خبر: ۱۲۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۲ - 23February 2014

لباس سرباز، لباس سرباز امام زمان(عج) است

"مجید ایزدیار" یادگار ۸ سال دفاع مقدس در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس درخصوص خاطراتش با شهید ابراهیم همت اظهار کرد: توفیق داشتم چندین با با شهید همت ملاقات و چهره ایشان را زیارت کنم. چهره بسیار جذابی داشت. مردان خدا همه این گونه هستند. بسیاری از رزمندگان چهره ایشان را در حد زیارت میدانستند.

در منطقه دوکوهه برای صبحگاه حاضر بودیم. شهید حاج ابراهیم همت فرمانده لشکر ما بود. بعد از مراسم صبحگاه ایشان دستور دادند که همه رزمندگان برای دویدن حاضر شوند. همه حاضر شدیم و شروع به دویدن کردیم. در حدود ۹ بار دور میدان صبحگاه که مسافت بسیار زیادی بود را دویدیم. خیلی از رزمندگان نتوانستند و در نیمه راه جا ماندند و برای حفظ آبرویشان در مقابل فرمانده پنهان میشدند. بعد از اینکه مراسم تمام شد حاج ابراهیم همت بالای جایگاه رفتند و به همه یادآور شدند که شماها برای جنگ آمدید باید توان جسمیتان آنقدر بالا باشد تا بتوانید دشمن را از پای درآورید.

مرداد سال ۱۳۶۲ بود که حاج ابراهیم همت برای بازدید و سخنرانی به کرج آمدند. شهید کلهر، شهید آجرلو و شهید شرع پسند نیز حاضر بودند. بعد از اتمام سخنرانی همه بسیجیان جمع شدند تا با شهید همت دیدار کنند. بعد از آنکه ایشان رفتند همه بسیجیان جمع شدند با هم صحبت میکردند و میگفتند: ما مرد خدا را دیدیم دیگر نمیتوانیم در چهره نامحرم نگاه کنیم.

پادگان دوکوهه تعمیرگاهی داشت و روزهای جمعه این تعمیرگاه به دلیل نظافت تعطیل بود. شهید همت برای جلسه به پادگان دوکوهه آمد چون از اندیمشک تا اهواز مسافت زیادی بود در پادگان دوکوهه برای تعمیر ماشین خود ایستاد. به جلوی درب تعمیرگاه رفت و چند باری در زد. سرباز که ایشان را نشناخته بود جلوی در آمد و گفت: جمعهها تعمیرگاه تعطیل است.

حاج ابراهیم همت که چارهای نداشت چندین بار به سرباز اسرار کرد و به ایشان گفت: من حاضرم لباسهایت را بشویم و تو در مقابل اتومبیل من را تعمیر کن. سرباز با کمی تامل پذیرفت. زمانی که شهید همت در حال شستن لباسهای سرباز بود ناگهان مسئول تعمیرگاه میآید و میبیند فرمانده سپاه محمدرسول الله(ع) در حال شستن لباسهای سربازش است. به ایشان بسیار اسرار کرد تا از این کار دست بردارد ولی ایشان نپذیرفت و در پاسخ گفت: لباس سرباز، لباس سرباز امام زمان(عج) است. امیدوارم فرمانده ایشان در روز قیامت مرا شفاعت کند. من با جون و دل این لباسها را شستم.

نظر شما
پربیننده ها