آمریکا رکورددار تولید سلاح انفرادی و خشونت فردی است

در حالی که خشونت و تیراندازی به یکی از معضلات امنیتی و اجتماعی امریکا تبدیل شده است، این کشور همچنان رکورددار تولید تسلیحات انفرادی است.
کد خبر: ۱۲۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۷ - 23February 2014

آمریکا رکورددار تولید سلاح انفرادی و خشونت فردی است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از ایرنا، سازمان ناظر بر تولید و توزیع سلاح و مواد انفجاری در آمریکا با اعلام تعداد سلاح انفرادی تولیدی در سال 2012 آن را 31 درصد بیشتر از سلاح تولیدی در سال 2011 اعلام کرد.

بر اساس گزارش این سازمان که روز پنجشنبه منتشر شد، در سال 2011 کارخانه های اسلحه سازی آمریکا 6.5 میلیون قبضه سلاح تولید کرده بودند.
 
سلاح تولیدی در سال 2012 بیشترین میزان از سال 1986 به این سو بوده است.
 
بر اساس آمارها، ایالات متحده دارای بیشترین تعداد سلاح سبک نسبت به جمعیت این کشور است به گونه ای که در برابر هر 100 نفر جمعیت ایالات متحده 90 قبضه تفنگ و سلاح کمری در این کشور وجود دارد.
 
این مساله تبدیل به یک بحران اجتماعی در آمریکا شده به گونه ای که شهرهای مختلف این کشور هر روز شاهد خشونت مسلحانه می باشد.
 
انتقادها در آمریکا به دسترسی گسترده به سلاح، سال گذشته زمانی شدت پیدا کرد که جوانی مسلح با ورود به یک مدرسه ابتدایی در شهر نیوتاون 20 کودک 6 و 7 ساله را به همراه معلمان آن ها را به قتل رساند.
 
به دنبال این کشتار، فشار افکار عمومی و انتقاد به دسترسی آزادانه مردم به اسلحه باعث شد که باراک اوباما رئیس جمهوری این کشور و برخی مقام های کنگره خواستار بررسی قوانین حمل و نگهداری سلاح در کشور و ایجاد محدودیت هایی در این زمینه شوند.
 
این تلاش ها با مخالفت انجمن ملی اسلحه و طرفداران حمل سلاح روبرو شده که می گویند این تلاش ها نقض آزادی فردی در آمریکا و بهانه ای برای کم کردن آزادی های مدنی است.
 
انجمن ملی اسلحه یک از قدرتمندترین لابی ها در ساختار سیاسی آمریکا به شمار رفته و بسیاری از نمایندگان کنگره از آن پشتیبانی می کنند.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار