شهید افشار، شهیدی از تبار مجنون

تجربه ۳۰ سال چشم انتظاری برای مادری دلسوخته تجربه‌ای تلخ و شیرین است. تلخی این تجربه از آنجا نشات می‌گیرد که ۳۰ سال چشم به خیابان داشتی برای دیدار مجدد اما شیرینی آنجاست که شفیع پدر و مادر بعد از سی سال خود را به مادر می‌رساند.
کد خبر: ۱۲۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۴ - 23February 2014

شهید افشار، شهیدی از تبار مجنون

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، شهید "احمد افشار" یکی از رزمندگان و دلاوران صحنههای نبرد حق علیه ظلم و استکبار در خانوادهای مذهبی متولد و پس از گذراندن دوران تحصیلی دبیرستان به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد.

شهیدافشار همراه با رزمندگان پیروز لشکر ۲۷ حضرت محمد رسول الله(ص) در عملیات خیبر شرکت کرد و در تاریخ۰۴ اسفند ۱۳۶۲ در جزیره مجنون به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

اما ذکر این نکته در مورد شهید افشار حائز اهمیت است که وی مدت ۳۰ سال پس از شهادتش را همچون پرستوهای عاشق شهادت و گمنامی در گمنامی خویش با مادر شهیدان حضرت زهرا(س) مانوس بود.

پیکر مطهر شهید احمد افشار پس از ۳۰ سال توسط کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح به آغوش میهن بازگشت اما تا همین چند روز پیش او هنوز شناسایی نشده بود و در زمره شهدای گمنام دفاع مقدس در معراج شهدا در انتظار اعلام نتایج آزمایشات متخصصان بود تا هویت وی احراز شود.

تجربه ۳۰ سال چشم انتظاری برای مادری دلسوخته تجربهای تلخ و شیرین است. تلخی این تجربه از آنجا نشات میگیرد که ۳۰ سال چشم به خیابان داشتن برای دیدار مجدد فرزند تنها برای مادر شهید قابل تحمل است اما شیرینی این تجربه آنجاست که شفیع پدر و مادر شهید بعد از سی سال خود را به مادر میرساند و غم فراقی بزرگ را از دل مادر بر میدارد.

شهید احمد افشار در سن ۵ سالگی پدر خویش را از دست داد و در دامان مادری بزرگوار پرورش یافت و در راه دفاع از آرمانهای بلند امام راحل(ره)، و تعالی انقلاب اسلامی پا به عرصه مبارزه با کفر گذاشت و امروز ۳۰ سال است که بر بلند جایگاه شهادت تکیه زده و با یاران صدیق خویش همچنان شور معنویت خاصی را در شهرها به همراه دارند.

امروز و همزمان با سالروز شهادتش پیکر مطهر او بر دستان مردم خداجو و شهید پرور تهران و گویی که بر بال ملائک قرارگرفت و با حضور خیل عظیمی از مردم، بسیجیان، همرزمان و جوانان و نوجوانان از مسجد مهدوی میدان رازی تا مقابل خانه مادری و از آنجا به سمت قطعه ۲۴ بهشت زهرا(س) تشییع شد.

یاد و خاطره همه بچه خیبریها بخیر و راه شهدای خیبر پر رهرو باد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار