سرهنگ النقی‌پور:

اجرای طرح تشدید مقابله با سرقت در آذربایجان غربی

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان غربی گفت: طرح تشدید مقابله با سرقت در آذربایجان غربی از 30 بهمن آغاز شده و تا پایان اسفند ماه ادامه دارد.
کد خبر: ۱۲۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۰ - 23February 2014

اجرای طرح تشدید مقابله با سرقت در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سرهنگ "رسول النقیپور" رئیس پلیس آگاهی آذربایجان غربی ظهر امروز در نشست خبری این معاونت که در سالن جلسات اداره آگاهی آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار کرد: ماه پایانی سال تحرکات مردم بیشتر شده که برای سال جدید آماده میشوند و در این ایام یک سری از جرائم افزایش مییابد.

وی با بیان اینکه طرح تشدید مقابله با سرقت فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی از ۳۰ بهمن ماه آغاز شده و تا پایان اسفند ماه ادامه دارد و در ادامه در تعطیلات نوروزی نیز اجرا میشود، تصریح کرد: این طرح در راستای برخورد با سارقان و پیشگیری از سرقتها اجرا میشود.

سرهنگ النقیپور ابراز داشت: با مقامات قضایی در مرکز استان و شهرستانها هماهنگی شده است که به سارقان سابقهدار در این ایام مرخصی صادر نشود و ۱۸۰ نفر از سارقان در بحث طرح تشدید مقابله با سرقت تحت کنترل خواهند بود.

وی ادامه داد: کلیه متهمان و مجرمان حرفهای و سابقهدار سرقت که دوران محکومیت خود را طی و یا در مرخصی و قرارهای کفالت، وثیقه و... تا مراحل دادگاه در خارج از زندان هستند در صورت ارتکاب جرم تشدید مجازات مدنظر است.

سرهنگ النقیپور متذکر شد: مردم به هشدارهای پلیسی تبلیغی در قالب بروشور، کتابچه، بنرها و تابلوهای الکترونیکی در پمپ بنزینها و زیرنویس برنامههای صدا و سیمای آذربایجان غربی و برنامههای مختلف در رادیو و رسانههای نوشتاری به خصوص مطبوعات استانی و... توجه ویژه داشته باشند.

وی استفاده حداکثری از ظرفیت سازمانها و نهادهای دولتی و مردمی و تعامل هدفمند پلیس با این مجموعهها در راستای آگاهسازی شهروندان در حوزه پیشگیری اجتماعی را از اهم اقدامات در ایام پیشرو عنوان کرد.

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان غربی با بیان اینکه ۷۵ درصد سارقان سابقهدار دارای سابقه اعتیاد هستند، ادامه داد: پلیس از ظرفیت حداکثری خود و همگامسازی سایر سازمانهای مسئول در خصوص جمعآوری معتادین پرخطر و نگهداری آنان در مراکز مجاز ترک اعتیاد استفاده کرده و مصمم است در این ایام ضمن کمک به خانواده این افراد یکی از زمینههای ارتکاب سرقت را کاهش و کم رنگ کند.

نظر شما
پربیننده ها