سردار زمانیان:

سالانه هزار میلیارد تومان پول برای قاچاق سیگار هدر می‌رود

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور گفت: برای قاچاق سیگار سالانه هزار میلیارد تومان پول از بین می‌رود و این در حالی است که سیگارهای قاچاق حداقل استانداردها را نیز ندارند.
کد خبر: ۱۲۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۴ - 23February 2014

سالانه هزار میلیارد تومان پول برای قاچاق سیگار هدر می‌رود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار فتحالله زمانیان ظهر امروز در نشست تخصصی مبانی فقهی حقوقی کالا و ارز که در اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: قاچاق کالا و ارز باعث میشود تا اشتغال در کشور از بین برود و حداقل در ۶۳ مورد نیز بر اقتصاد تاثیر گذارد و در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز در ۲۳ مورد تاثیر مستقیم دارد.

وی بیان کرد: همانگونه که پیگیری قاچاق گستردگی فراوانی دارد باید جلوگیری از آن نیز با تلاش و گستردگی بیشتری انجام شود و ما در سال گذشته ۳۰ عملیات در خصوص قاچاق انجام دادیم و امسال و سال گذشته نیز ۱۲۰ هزار پرونده قاچاق داشتیم و ۲۰ هزار نفر نیز در این ارتباط دستگیر شدند اما باز هم قاچاق در کشور کاهش نیافت.

سردار زمانیان افزود: وقتی ما با برخی از کشورهای همسایه مانند کشور عمان در خصوص جلوگیری از قاچاق صحبت و مذاکره میکنیم، آنها اصلا قاچاق را قبول ندارند و آن را تجارت میدانند و متاسفانه اقتصاد این کشورها نیز به قاچاق وابسته شده و ما نمیتوانیم از آنها کمک بگیریم اما امیدواریم بتوانیم در خارج از مرزها این بحث را کنترل کنیم.

وی در خصوص مشکلات داخلی قاچاق گفت: متاسفانه در داخل نیز وقتی کالایی وارد کشور میشود باید دهها روز در گمرک بمانند و مردم برای نیاز خود مجبور میشوند از کالای قاچاق استفاده کنند چون این جنسها به روز نیست و حتی جنس مخصوص زمستان در تابستان به دست مصرف کننده میرسد.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور گفت: یکی دیگر از مشکلات داخلی ما این است که کالاهای گمرکی جعل میشود و به هرجای کشور کالا را میبرند و از یک سند بارها استفاده میشود.

وی با بیان اینکه دهها میلیون لیتر سوخت از کشور قاچاق میشود، اضافه کرد: دلیل این قاچاق این است که نه کنترلی در خصوص سوخت وجود دارد و نه برنامهای در خصوص کاهش سهمیه برخی خودروها در کشور وجود دارد و متاسفانه فقط جوانان ما در مرزها برای جلوگیری از قاچاق سوخت به شهادت میرسند.

سردار زمانیان درباره قاچاق سیگار ابراز داشت: مصرف سیگار در کشور ۶۲ میلیون نخ است که متاسفانه هر روز سن استفاده کنندگان آن کاهش مییابد و در بین بانوان نیز در حال گسترش است و برای قاچاق سیگار سالانه هزار میلیارد تومان پول از بین میرود و این درحالی است که سیگارهای قاچاق حداقل استانداردها را نیز ندارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اعتماد مردم باید به اجناس داخلی افزایش یابد زیرا در این صورت مردم اجناس خارجی قاچاق را خریداری نمیکنند و اما متاسفانه امروز برخی میگویند دولت برای جوانان ما اشتغال ایجاد نکرده اما تمام لوازم خانگی این افراد خارجی است که همان کالاها باعث از بین رفتن اشتغال فرزندان آنان میشود.

نظر شما
پربیننده ها