وزیر کشور عنوان کرد

قول مساعد طرف پاکستانی برای پیگیری وضعیت ۵ مرزبان ربوده‌شده

وزیر کشور از ادامه پیگیری وضعیت 5 مرزبان ایرانی ربوده‌شده و تعامل مثبت با طرف پاکستانی خبر داد.
کد خبر: ۱۲۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۹ - 23February 2014

قول مساعد طرف پاکستانی برای پیگیری وضعیت ۵ مرزبان ربوده‌شده

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از باشگاه خبرنگاران، "عبدالرضا رحمانی فضلی" وزیر کشور پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در حاشیه اولین نشست سراسری مشاوران استاندار در امور بانوان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اولین جلسه مدیران کل بانوان استانها برای ایجاد هماهنگی و ارزیابی عملکرد و توجیه شدن نسبت به برنامههای سال ۹۳ در کلان وزارت کشور برگزار شد.

وزیر کشور با بیان اینکه این مشاوران باید درخواست خود و اینکه در سال آینده چه کارهایی را قرار است انجام دهند و همچنین اینکه چه توقعاتی از ما دارند را اعلام کنند، افزود: نقش مدیران کل امور بانوان در استانها با ایجاد هماهنگی با دستگاههای مختلف در سطح استان و ملی بایستی افزایش بیابد تا بتوانیم جایگاه مناسبتری را در عمل برای این حوزه ایجاد کنیم.

رحمانی فضلی در ادامه همفکری، رایگیری و تصمیمگیری بانوان را در پیشبرد سیاستها و برنامههای کشور بسیار موثر ارزیابی کرد و پیرامون اقتصاد مقاومتی بیان داشت: ما در حوزه اقتصاد مقاومتی بیش از یک سال است که هم در دفتر مقام معظم رهبری و هم در مجمع تشخیص کار کردهایم و مبانی و اصول و سیاستهای بسیار خوبی در حوزههای مالی، تولید، سرمایهگذاری و سیاستخارجی طراحی شده است.

وی با بیان اینکه همه این سیاستها باید در سطح ملی و در مناطق کشور عملیاتی شود، افزود: ما نیز در وزارت کشور کارگروه مشورتی را ایجاد کردهایم که در اولین جلسه اصول ۲۴ گانه مقام معظم رهبری و وظایفی که رئیسجمهور به دولت ابلاغ کردهاند را در دستور کار قرار میدهیم.

وزیر کشور اضافه کرد: ما باید تعاملات منطقهای را فعال کنیم و اگر برنامهریزی درستی در سطح ملی شکل بگیرد، همه استانها با ظرفیت بالایی که دارند میتوانند در پیشبرد سیاست اقتصاد مقاومتی موثر باشند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه به یکی دو استان کشورابلاغ کردهایم که بودجه سالانه منهای بودجه عمومی کشور را بنویسند، گفت: در این زمینه کارگروهی را نیز موظف کردهایم که بر روی این مسئله کار کنند، ما در استانها منابع درآمدی خوبی از مالیاتها، فعالیتهای توریستی، فعالیتهای تولیدی و غیره داریم که میشود در سطح استان آنها را پیش برد.

وی تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی جزء اعتقادات بنده است و یقین بدانید که در مدتی که در وزارت کشور هستم این سیاست جز اولویتهای ما خواهد بود.
 
وزیر کشور در پاسخ به سوالی مبنی براینکه چه اقداماتی را با توجه به قرارگیری در پایان سال برای تسهیلات نوروزی انجام دادهاید، تصریح کرد: به همه استانها ابلاغ کردهایم تا ستاد نوروزی خود را برپا کرده و هماهنگیهای داخلی میان دستگاههای مختلف را انجام دهند.
 
رحمانی فضلی ادامه داد: پلیس راه را به مناطق اعزام کردهایم تا با ایجاد تسهیلات در عین دقت و کنترل و همچنین نظارت بیشتر در جادهها همراهی و همکاری کنند تا نوروز خوبی داشته باشیم.
 
وی پیرامون تقسیمات کشوری اظهار داشت: ما پیشنویس لایحه را به دولت دادهایم که بایستی در کمیسیونها نیز مطرح شود.
 
وزیر کشور در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران مبنی بر آخرین پیگیریهای وزارت کشور از ۵ مرزبان ربوده شده نیز گفت: پیگیریهای ما به طور جدی ادامه دارد، ملاقات با طرف پاکستانی صورت گرفته و در این زمینه آنها به ما قول همکاری مثبت و موثر داده و در این زمینه نیروهایشان را به منطقه اعزام کردند.
 
رحمانی فضلی اظهار داشت: امیدواریم با تعامل مثبتی که پاکستانیها به ما نشان دادهاند و با توجه به همسایگی و دوستی ما با این کشور در یک شرایط بسیار آرام و مطمئن مسائلمان را حل کنیم.

وی اضافه کرد: مدارک و مستندات لازم را از طریق گروهی که اعزام کردهایم، ارسال کردهایم و آنها نیز تحویل گرفتهاند تا در یک زمانبندی مناسب که اعلام خواهند کرد به نتیجه مطلوب دست یابیم.

نظر شما
پربیننده ها