ناصر هاشم‌زاده:

نا‌آگاهی، فیلم دینی را به ضددینی تبدیل می‌کند

فیلمنامه نویس مطرح کشور گفت: امروز کار به جایی رسیده که کسی که دغدغه انقلاب دارد را مورد حمله قرار می‌دهند و به وی می‌گویند چرا دغدغه انقلاب را داری؟
کد خبر: ۱۲۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۷ - 24February 2014

نا‌آگاهی، فیلم دینی را به ضددینی تبدیل می‌کند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، آیین اختتامیه سومین «هماندیشی سینمای انقلاب اسلامی» شب گذشته در مجموعه ورزشی شهدای انقلاب واقع در سرچشمه تهران با حضور برخی چهرههای هنری و فرهنگی برگزار شد.

ناصر هاشمزاده فیلم نامه نویس و منتقد مطرح سینما در این برنامه به ایراد سخن پرداخت و ضمن تاکید بر اهمیت تولید آثار هنری گفت: من نافی بحث نظری هستم و به همین دلیل میگویم که باید سعی شود تا جایی که امکان آن هست اثر هنری تولید شود. در تولید اثر هنری شعر به وجود میآید بعد بر اساس آن شعر نظر و مباحث نظری راه میافتد به همین دلیل من تولید اثر را مقدم میدانم.

هاشمزاده تصریح کرد: داعیه ما این است تمدن اسلامی را محقق کنیم، اما مگر میشود تمدن اسلامی را به صورت کاریکاتور کشید؟ ما در سینمای انقلاب جرقههایی داشتیم که این جرقهها را کارگردانان با غیرتی به وجود آوردند که از دل انقلاب برآمده بودند، اما متاسفانه نتوانستیم جریان سازی کنیم، همین مسئلهای که امروز در سینمای ما است در بانکها و اقتصاد و سیاستهای ما نیز مطرح است و باید همه اینها با هم رشد کنند.

وی افزود: ما گفتیم انقلاب تا انقلاب محقق شود، انقلاب هم تفکرش را از دیانت رهبران ما گرفت، امروزاین انقلاب سینمایی دارد که فیلمهایش را در جشنوارهاش دیدیم، ما باید به این مسئله بیندیشیم که چه شد که نشد. کجا را اشتباه رفتیم و کدام خطا را انجام دادیم که امروز به اینجا رسیدیم؟

وی تاکید کرد: در مسائل مالی و اقتصادی نظرات مبرهن و بسیار متعالی دینی را داریم اما امروز بانکهای ما چقدر با این اندیشه عمل میکنند؟

فیلمنامهنویس مطرح کشور در ادامه گفت: کار سفارشی خیلی خوب است مخصوصا اگر سفارش دهنده اهل ایمان و تقوا باشد اما مسئله این است که چرا این امر محقق نشد؟ امروز کسی که دغدغه انقلاب دارد را مورد حمله قرار میدهند و به وی میگویند چرا دغدغه انقلاب را داری؟ چیزی بساز که بیدردسر باشد!

هاشمزاده عنوان کرد: در ساحت سینمای دینی آدمهایی داریم که اصلاً میگویند ما به سینمای دینی نیاز نداریم، سینمای دینی را برای خود مزاحم میدانند اما در مقابل فیلمهایی که به آن سوی آبها میروند و جایزه میگیرند هیچ واکنشی نشان نمیدهند و آن را مزاحم خود نمیدانند.

وی افزود: سینما امر پیچیدهای است و زبان پیچیدهای دارد این پیچیدگی به حدی است که حتی گاهی مسئولان یک فیلمنامه را میخوانند و متوجه برخی مسائل نمیشوند. در بسیاری از موارد به دلیل آگاه نبودن مدیران، فیلم دینی ما تبدیل به یک فیلم غیردینی شده است.

نظر شما
پربیننده ها