رضا طلایی نیک:

تمام تدارکات نظامی و غیر نظامی غرب و شرق علیه ایران شکست خورد

کارشناس مسائل راهبردی گفت: با مداخله ی قدرت های بزرگ به نفع صدام در جنگ و مصلحت اندیشی مسئولان عالی کشور و نیز تدابیر حکیمانه، پذیرش قطعنامه صورت گرفت.
کد خبر: ۱۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۹ - 20July 2013

تمام تدارکات نظامی و غیر نظامی غرب و شرق علیه ایران شکست خورد

"رضا طلایی نیک" در گفت و گوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس در رابطه با پذیرفتن قطعنامه ی 598 توسط حضرت امام خمینی (ره) اظهار داشت: مبنای پذیرش قطعنامه ی 598 مصلحت و حکمت اندیشی نظام، متناسب با برخی رویدادهای احتمالی و برهم زدن تکوین جبهه ی جدید منطقه ای و فرا منطقه ای علیه نظام و تبدیل روند دفاع مقدس به جنگی نابرابر بود.

وی افزود: با مداخله ی قدرت های بزرگ به نفع صدام در جنگ و مصلحت اندیشی مسئولان عالی کشور و نیز تدابیر حکیمانه، پذیرش قطعنامه صورت گرفت.

این کارشناس مسائل راهبردی بیان کرد: عدم پذیرش قطعنامه باعث می شد دولت شوروی و امریکا برای شکست ایران از صدام حمایت علنی کنند تا با ظرفیت های جدید وارد عرصه شود. دادن سلاح های پیشرفته به عراق از سوی کشورهای شرق و غرب و مداخله های مستقیم و سیاسی نظامی در خلیج فارس و تلاش برای رخنه ی داخلی، سیاسی و روانی کشور از راهبرد های سال پایانی قبل از پذیرش قطعنامه بود.

وی تاکید کرد: با پذیرش قطعنامه، فرصت صدام برای کسب پشتوانه منطقه ای و جهانی با شکست مواجه شد. هرچند قبول قطعنامه برای  امام و ملت ایران تلخ بود، اما از ایجاد جنگ فرسایشی و عدم توازن قوا بین ایران و جبهه ی حامیان صدام پیشگیری کرد.

طلایی نیک اظهار کرد: بعد از پذیرش قطعنامه، رویدادهای نظامی و سیاسی بعدی، حکمت و مصلحت اندیشی مدبرانه ی مسئولان به ویژه امام (ره) را آشکار کرد. با پذیرش قطعنامه بسیج نیروهای مردمی با حضور در میادین دفاع مقدس به طور جهشی افزایش یافت و تمام تدارکات نظامی و غیر نظامی صدام برای حمله به ایران با شکست مواجه شد. ایران پیروزی های جدید نظامی در جبهه های غرب و شرق به  دست آورد و زمینه ی پیشبرد اهداف سیاسی فراهم شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار