ناصری:

نگاه مرحوم فردی را در داوری آثار دنبال کرده‌ایم

دبیر سیزدهمین دوره جشنواره شهید غنی‌پور گفت: در داوری ها نگاه مسجدی داشته‌ایم که همان نگاه زنده یاد امیرحسین فردی است.
کد خبر: ۱۲۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۳ - 24February 2014

نگاه مرحوم فردی را در داوری آثار دنبال کرده‌ایم

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، محمد ناصری دبیر جایزه شهید حبیب غنیپور با بیان اینکه داوریهای بخشهای مختلف این جایزه به پایان رسیده است، اظهار کرد: از تمام علاقه مندان و فعالان عرصه ادبیات دعوت میکنیم تا در مراسم پایانی سیزدهمین دوره جشنواره شهید غنیپور حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: در مراسم پایانی شهید غنیپور همچنین بزرگداشتی برای مرحوم امیرحسین فردی برگزار میشود و از خانواده این نویسنده انقلاب اسلامی تجلیل به عمل میآید. ویژه نامه این دوره جایزه نیز به امیرحسین فردی اختصاص دارد که در روز اختتامیه به حضار اهدا میشود.

ناصری درباره داوری آثار نیز گفت: به لحاظ محتوا آثار از نگاه مسجدی داوری شدهاند. نگاه مرحوم امیر حسین فردی به جایزه شهید غنیپور نیز نگاه مسجدی و دینی بود و این جایزه نیز همچنان نگاه فردی را در بررسی و اعلام برگزیدگان دنبال میکند.

در این دوره جایزه شهید غنیپور همچون سالهای گذشته خانواده شهدا جایزه برندگان را اهدا میکنند.

شایان ذکر است در جلسه داوری نهایی این جایزه و در گروه رمان با موضوع انقلاب و دفاع مقدس با سرداوری خسرو باباخانی و داوری محمدعلی قربانی و نبیالله بابایی، آثار "دخیل عشق" نوشته مریم بصیری، "داستان من" نوشته جمشید طاهری، "آواز ابابیل" نوشته مجید پورولی کلشتری، "کمانی برای آرش" نوشته محمد محمودی نورآبادی، "افرا" نوشته حسینعلی جعفری و "قیدار" نوشته رضا امیرخانی به عنوان نامزدهای دریافت اینجایزه انتخاب شدند.

این آثار پس از بررسی ۶۲ عنوان کتاب در دور دوم داوری این جشنواره و برپایی جلسات داوری در فاصله پنج ماه گذشته انتخاب شدند.

در بخش داستان کودک و نوجوان نیز هیئت داوران، شامل ناصر نادری به عنوان سرداور و شهرام شفیعی و محمدحسن حسینی پس از بررسی ۱۵۰ کتاب از مجموعه آثار منتشر شده در سال گذشته، کاندیداهای دریافت اینجایزه ادبی را به شرح زیر معرفی کردند.

کتاب "قصههای غار" نوتشه مرجان کشاورزی آزاد، "پیتیکو پیتیکو" نوشته فرهاد حسنزاده، "بچهتمساح کجا رفت؟" نوشته یگانه مرادی لاکه و "قیچی که دنبال کار میگشت" نوشته منیره هاشمی.

در بخش رمان با موضوع آزاد نیز هیئت داوران، شامل ابراهیم زاهدی مطلق به عنوان سرداور و محمد مهدوی شجاعی و علیرضا متولی پس از بررسی بیش از ۲۰۰ کتاب در دو دوره داوری در نهایت نامزدهای دریافت سیزدهمین جایزه ادبی شهد غنیپور را به این شرح معرفی کردند:

 "پروانهای روی شانه" نوشته بهنام ناصح، "غزال رمیده از غزل" نوشته کامران داوری نیکو، "سیب ترش" نوشته فرشته نوبخت، "یکیبود سه تا نبود" نوشته مهدی کفاش، "ماجرای خونزاد" نوشته سیدامین حسینیان، "دکتر داتیس" نوشته حامد اسماعیلیون و "سایههای بلند" نوشته شهریار عباسی.

نشست خبری داوران بخش نوجوان جایزه غنیپور نیز امروز دوشنبه پنجم اسفند ماه از ساعت ۱۴ در خبرگزاری فارس برگزار میشود.

مراسم پایانی مراسم انتخاب کتاب سال شهید غنیپور، روز ۱۲ اسفند ماه جاری پس از پایان نماز مغرب و عشا برگزار شده و برگزیدگان معرفی میشوند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار