"فیض الله آلاک":

سرعت عمل نقش بسیار مهمی در پیروزی کربلای ۵ داشت

یکی از رزمندگان 8 سال دفاع مقدس گفت: به نظر من سرعت عمل، نقش بسیار مهمی در پیروزی عملیات کربلای 5 داشت.تنها انجام عملیات نمی توانست در این پیروزی بزرگ موثر باشد.
کد خبر: ۱۲۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۳ - 24February 2014

سرعت عمل نقش بسیار مهمی در پیروزی کربلای ۵ داشت

"فیض الله آلاک" از رزمندگان لشکر ۱۷ علی بن ابی طالب زنجان در خصوص عملیات کربلای ۵ در گفتگو با خبرگزاری دفاع مقدس گفت: عملیات کربلای ۵ با رمز یا زهرا (س) و با هدف آزاد سازی مناطق تحت اشغال و مقابله با تجاوز دشمن، در منطقهی شلمچه و شرق بصره آغاز شد. یکی از ارزشمندترین مناطق، منطقه شلمچه بود که دشمن در آن مستحکمترین مواضع و موانع را داشت.

وی افزود: رزمندگان پس از شکستن دو پاتک عراق به سمت شلمچه پیشروی کردند و با تصرف دو موضع در کانال پرورش ماهی موقعیت خود را مستحکم کردند. دشمن در تلاش بود رزمندگان را از ضلع غربی دور کند. در هر پاتک، رزمندگان خودی با تحمیل تلفات به یگانهای دشمن، آنها را عقب میراندند و در نتیجه یگانهای دو قرارگاه قدس و نجف موفق شدند اهداف عملیات را به ثمر برسانند.

وی خاطرنشان کرد: به نظر من سرعت عمل، نقش بسیار مهمی در پیروزی عملیات کربلای ۵ داشت. تنها انجام عملیات نمیتوانست در این پیروزی بزرگ موثر باشد.

وی اذعان کرد: من و دوستم «عبدالله ملکی» که از زمان کودکی با هم بودیم برای عملیات آماده شدیم. هر دو تک تیر انداز بودیم ساعت ۱ شب بود که به هم قول دادیم که از هم جدا نشویم و همدیگر را گم نکیم. ابوالفضل افشار فرمانده گردان، دستور حمله را صادر کرد. وقتی از سنگرها بیرون آمدیم تا حمله را آغاز کنیم ناگهان عبدالله را گم کردم.

آلاک ادامه داد: بعد از ۳ ساعت و ۴۵ دقیقه دم دمهای صبح از عملیات برگشتیم. بین اهواز و آبادان در پادگانی مستقر شدیم تا از آنجا به دهلران برویم. بعد از ۲ شب استقرار در دهلران به سمت گیلان غرب راهی شدیم.


شهیدی که برای شهادتش، نذر میکرد

این رزمنده ۸ سال دفاع مقدس اضافه کرد: خیلی به دنبال عبدالله گشتم. حدود ۲۵ روز گذشت. خبر شهادت عبدالله را به من رساندند. خیلی برایش خوشحال شدم چون همیشه آرزوی شهادت داشت. از این میترسیدم که اسیر شده باشد. او میگفت اگر میخواهی برای من کاری انجام دهی برایم دعا کن شهید شوم. خوشا به حال آنهایی که به آنچه خواستند رسیدند و همانند گل بودند و خداوند آنها را برد. فقط مؤمنان خدا هستند که مردن در راه خدا را به مردن در رختخواب ترجیح میدهند.

آلاک در معرفی این شهید بزرگوار گفت: عبدالله ناصری متولد ۱۳۴۸ و در زنجان متولد شد. خانواده او بسیار مذهبی و متدین بودند. بسیار نذر میکرد که شهید شود و بالاخره در سال ۴/۱۲/۶۵ در عملیات کربلای ۵ به درجه والای شهادت نائل شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار