آیت الله آملی لاریجانی:

مرگ بر آمریکا ندای استقلال ملت ایران است

رئیس قوه قضاییه گفت: یکی از بهترین کار‌ها برای ترویج اخلاق اسلامی و انسانی داشتن الگوهای صحیح در جامعه است و بهترین الگو برای جامعه بشری شهدا هستند.
کد خبر: ۱۲۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۷ - 25February 2014

مرگ بر آمریکا ندای استقلال ملت ایران است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، آیتالله "صادق آملی لاریجانی" در نخستین برنامه سفر ۳ روزه خود به استان کرمانشاه در جمع خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان حضور یافت و به ایراد سخنرانی پرداخت.

رئیس قوه قضائیه در ابتدای سخنان خود اظهار کرد: فهم مقام شهدا و ارزش شهید برای همه ملتها شاید مفهومی که در میان مسلمانان دارد را نداشته باشد، شهدا در اثر شهادت به آثار و کمالاتی میرسند که این کمالات علاوه بر جایگاه آنان برای سایر افراد جامعه و نظام سیاسی اثراتی دارد.

وی افزود: برای شهدا مقامی متصور است که هیچگاه انسان ظرفیت درک آن را ندارد، مقامی که در کتاب حق به آن اشاره شده است.

آیتالله آملی لاریجانی گفت: حقتعالی برای شهدا مقامی ابراز میدارند که انسان عادی در زمان حیات خود قادر به دسترسی به آن نیست، تنها شهدا به دلیل پا گذاشتن بر تعلقات دنیوی به سرعت به این مرحله میرسند.

وی تصریح کرد: خداوند بر حسب نص آیه قرآن ابراز میدارد که مشتری جان و مال شهدا است، توجه به این نکته از آن رو ضروری بوده که حقتعالی غنی و بینیاز است.

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: سهم شهدا و ارزش شهید برای ملتهای دیگر با آن عمقی که در میان مسلمانان و کتاب عزیزشان یعنی قرآن است، وجود ندارد، شهید کمالات و مراتبی را طی میکند که برای جامعه و کل نظام سیاسی مهم است، اما شهادت برای خود شهید اثری متعالی و عظیم دارد که در گنجایش فهم ما نمیآید و در قرآن به آن اشاره شده است.

وی افزود: شهید با عبور از خواستههای دنیایی خودش مشتری خداوند میشود و حقتعالی خود را خریدار آن میداند، حقتعالی غنی است و نیازی به هیچ چیزی ندارد، همه چیز محتاج اوست اما در عین حال خداوند مشتری احوال شهدا است و این مقامی بسیار رفیع برای شهید است که خداوند خریدارش میشود و این فوز عظیم نصیب هر کسی نمیشود.

آیتالله آملی لاریجانی با بیان اینکه خداوند برای اینکه انسانها را از مشکلات برهاند همه را به راهی هدایت میکند که راهگشای آنان است، تاکید کرد: شهدا با عملشان راه را که حقتعالی معین و مشخص کرده به ارزشمندی پیمودهاند، اما شهید آثار وجودی را نیز برای جامعه که همان الگوست معرفی کردهاند، شهدا به عنوان الگوهایی ارزشمند با اعمالشان و راهی را که پیمودهاند در جوامع نوافشانی میکنند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به الگو شدن آقا اباعبدالله الحسین (ع) از ۱۴۰۰ سال پیش تاکنون با نورافشانی که داشته و دارند، گفت: جامعه اسلامی ایران با الگوپذیری از سیدالشهداء انقلاب شکوهمند ایران اسلامی را پایهگذاری کردند و با همین الگو انقلاب ایران، انقلاب اسلامی شد.

آیتالله آملی لاریجانی افزود: مهمترین اثرگذاری انقلاب استقلال آن است که این مهم را مدیون شهدا است و از خودگذشتگی آنان است و با استناد و تکیه بر این ارزشهاست که سبب شده ما در برابر سلطهگران جهانی بایستیم و سخن خود را بگوییم و اینکه امام (ره) مرگ بر آمریکا را فرمودند نشان از این اقتدار است و این همان استقلالی است که شهدا، ایثارگران و آزادگان به انقلاب اسلامی هدیه کردند.

وی گفت: پیشرفتهای اخیر در زمینههای فرهنگی، علمی مدیون همین استقلالخواهی شهدا و ایثاگران است و در این راستا خانواده معظم شهدا با صبر و اراداتی که انقلاب اسلامی داشته و دارند در این مهم شریک هستند.

آیتالله آملی لاریجانی افزود: جوانانی که در صحنههای علمی حضوری موفق دارند و در این پیکار مبارزه میکنند به طبع آثار وجودی شهدا است.

وی افزود: در بعد اقتصادی هم همینطور است و اگر بنیانهای عقیدتی کشور است که آن را نگه داشته است و با استقلال و اقتدار میگوییم که میتوانیم و به قلههای توسعه میرسیم.

آیتالله آملی لاریجانی در ادامه سخنان خود با اشاره به ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری گفت: اقتصاد مقاومتی برای ما، فرهنگ ما و اقتصاد ما بسیار مهم است، مهم این بوده که کشور به چه سمتی برود و اقتصاد مقاومتی در این راستا برای ایجاد رفاه جامعه در حد معقول با رعایت ارزشها است چراکه خون شهدا پای این اقتدار و ایمان ریخته شده است.

رئیس قوه قضائیه افزود: جامعهای که براساس بنیاد اعتقادی محکم تشکیل شده باید روی پای خود بایستد تا مردم با شخصیت و اقتدار زندگی خود را اداره کنند و کشور را به سمت پیشرفت حرکت دهند.

آیتالله آملی لاریجانی با اشاره به بند ۱۹ سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی نیز گفت: در این بند توجه ویژه به برخورد با مفسدان دارد که امیدواریم با همکاری همه جانبه و اجرای صحیح، مسیر اقتصادی کشور به سمت صحیح هدایت شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار