سردار سیف اعلام کرد

رزمایش الی بیت المقدس بسیج در 6 استان به صورت همزمان برگزار می‌شود

معاون عملیات بسیج مستضعفین گفت: پنج‌شنبه و جمعه این هفته شش سپاه استانی رزمایش‌های الی بیت‌المقدس گردان‌های واکنش سریع بیت‌المقدس و کوثر خود را برگزار می‌کنند.
کد خبر: ۱۲۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۹ - 25February 2014

رزمایش الی بیت المقدس بسیج در 6 استان به صورت همزمان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار سرتیپ دوم "نصرت الله سیف" معاون عملیات بسیج مستضعفین با اعلام اینکه دور دوم سلسله رزمایشهای الی بیت المقدس تاکنون در ۲۲ سپاه استانی برگزار شده است، اظهار داشت: پنج شنبه و جمعه این هفته (۸ و ۹ اسفند) نیز شش سپاه استانی دیگر رزمایشهای الی بیت المقدس گردانهای واکنش سریع بیت المقدس و کوثر خود را برگزار میکنند.

وی با عنوان شش استان برگزار کننده رزمایش الی بیت المقدس در این هفته گفت: سپاه سید الشهدا (ع) استان تهران، سپاه علی ابن ابیطالب (ع) استان قم، سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان، سپاه جواد الائمه (ع) استان خراسان شمالی، سپاه امام رضا (ع) استان خراسان رضوی و سپاه انصار الرضا (ع) استان خراسان جنوبی با فراخوانی و اعلام آماده باش به گردانهای بیت المقدس و کوثر خود که پایگاه پایه و حوزه پایه هستند در حال انجام فازهای آماده سازی اجرای این رزمایشها هستند.

سیف در ادامه با بیان اینکه هدف از انجام سلسله رزمایشهای الی بیت المقدس بصورت هرساله در سطح بسیج در سراسر کشور تقویت توان سخت، نیمه سخت و نرم بسیجیان است، افزود: با این اقدامات گردانهای واکنش سریع بسیج با نام بیت المقدس و کوثر برای مقابله با تهدیدات سخت، نیمه سخت و نرم آماده شده و همین امر موجب امیدواری دوستان انقلاب اسلامی و یاس و ناامیدی دشمنان خواهد بود.

وی با بیان اینکه این رزمایش تحت هدایت قرارگاه تاکتیکی بسیج برگزار میشود، گفت: این رزمایش به صورت همزمان در تمام شهرستانهای این استانها با اجرای رزمایش پدافند غیرعامل و عملیات دفاع از کوی و برزن و براساس آموزشهای ارایه شده به منظور مقابله با تهدیدات نرم، نیمه سخت و سخت و ارتقای توان نیمه نرم و نیمه سخت بسیج برگزار میشود.

معاون عملیات بسیج مستضعفین اظهار داشت: گردانهای شرکت کننده در این رزمایش، آموزشهای لازم در تاکتیکهای رزم روزانه و شبانه را طی کردهاند.

معاون مقاومت مردمی و عملیات بسیج افزود: این رزمایشها که امسال با ظرفیت دو برابری نسبت به سال گذشته برگزار شده و در حال برگزاری است در واقع برابر طرح ریزیهای سال ۹۲ و اجرای فراخوانیها و آموزشهای تاکتیکی رزم شبانه و روزانه و در نهایت آزمون همه آموزشها به اجرا در میآید.

دبیر قرارگاه امام هادی (ع) در خصوص نظارت بر این رزمایشها تصریح کرد: این رزمایشها به داوری هیاتهایی از ستاد کل نیروهای مسلح، ستاد فرماندهی کل سپاه و سازمان بسیج مستضعفین گذاشته میشود و علاوه بر این در هر رزمایش از استانهای مجاور استان برگزار کننده دعوت میشود تا جهت کسب تجربه بیشتر در قرارگاه فرعی و تاکتیکی رزمایش حاضر شوند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار