امیرپوردستان در بزرگداشت شهید صیاد شیرازی:

صیاد مالک‌ اشتر نیروهای مسلح ایران بود

فرمانده نیروی زمینی ارتش، گفت: شخصیت شهید صیاد شیرازی به قدری بالا بود که فرمانده معظم کل قوا بر تابوت او بوسه زد و علاوه بر آن فردای خاکسپاری نیز بر سر مزار این شهید بزرگوار حاضر شد و فرمود "دلم برای صیادم تنگ شده است."
کد خبر: ۱۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰ - 18July 2013

صیاد مالک‌ اشتر نیروهای مسلح ایران بود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران عصر دیروز در مراسم بزرگداشت شهید صیاد شیرازی که در ستاد هوانیروز برگزار شد، شهیدان را آبروی بزرگی برای جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: شهید صیاد شیرازی از جمله مردانی بود که هراس به دل دشمن انداخته بود و یاد او ترس در دل دشمن میانداخت.


وی با اشاره به مضمونی از اشعار فردوسی در وصف شخصیت رستم داستان، شهید صیاد شیرازی را در مهارت و قدرت همانند رستم دانست و تصریح کرد: صیاد با نفس گرم امام و شاگردی در مکتب ولایت به مالک اشتر نیروهای مسلح تبدیل شد.

امیر پوردستان تصریح کرد: مقام معظم رهبری درباره شهید صیاد شیرازی فرمودند سرزمینهای داغ خوزستان شاهد فداکاریهای این فرمانده مصمم و شجاع بوده و برای بندگان صالح خدا این عشق الهی بسیار بالاست و مسائل دیگر حقیر تر از آن است که در دل نورانی شایستگان خللی ایجاد کند.


فرمانده نیروی زمینی ارتش، تصریح کرد: شخصیت شهید صیاد شیرازی به قدری بالا بود که فرمانده معظم کل قوا بر تابوت او بوسه زد و علاوه بر آن فردای خاکسپاری نیز بر سر مزار این شهید بزرگوار حاضر شد و فرمود "دلم برای صیادم تنگ شده است."


امیر پوردستان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آمادگی روز افزون هوانیروز در مقابل تهدیدات، خاطر نشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب، خیلیها گمان میکردند که هوانیروز زمینگیر میشود و چارهای نیست جز اینکه مستشاران آمریکایی به این کشور بازگردند؛ اما امام چنان اعتماد به نفسی را به دلاورمردان هوانیروز داد که مسیر خودکفایی را طی کردند.


وی افزود: پس از ناامنیهای وسیع در کردستان از اولین یگانهایی که در دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی وارد عمل شد هوانیروز بود و در همان ماه های اولیه 44 شهید را تقدیم کرد که نشان از پا در رکابی، ولایتمداری، آمادگی، خدمتگذاری و فداکاری این یگان دارد.

امیر پوردستان اظهار داشت: در دوران جنگ و دفاع مقدس شاهد بودیم که در روزهای آغازین که ضربه سختی به لشگر 92 زرهی اهواز و لشگر 81 زرهی کرمانشاه خورده بود و آنها از عده کافی برخوردار نبودند به همین دلیل 12 لشگر بعثیها به کشور تجاوز کردند اما آنچه این هجوم را سد کرد حضور قهرمانانه خلبانان هوانیروز مانند پرندگان بر بالای بعثیها بود که جلوی پیشروی دشمن را گرفت و این حضور در هشت سال دفاع مقدس ادامه داشت.
 
وی تصریح کرد: حضور هوانیروز در امدادرسانیها مانند زلزله بم، طبس و منجیل و سیلاب و آبگرفتگی در مازندران و گلستان از دیگر اقدامات این یگان بود.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش در بخش پایانی سخنانش، عملیات مرصاد را نقطه عطفی برای هوانیروز عنوان کرد و افزود: در روزهای پایانی جنگ این هوانیروز بود که به کمک نیروهای زخمخورده ما رسید و در رویارویی با منافقین تازهجان گرفته رشادتهای زیادی را از خود نشان داد.
 
امیر پوردستان افزود: در مقابله با این وضعیت پیوند مقدسی شکل گرفت و برطبق آیه قرآنی دو لوءلوء که یکی دریای معنویت، تدین، ولایتمداری به نام شهید بزگوار صیاد شیرازی و دیگری هوانیروز که دریای شجاعت و تخصص بود به هم پیوستند و نتیجهاش اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود که نیروهای مسلح اقتدار، صلابت و تمامیت ارضی کشور را حفظ کردند و با نشان دادن صلابت خود به دشمنان شکستی دیگر را بر آنها وارد کردند.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار