امیرپوردستان در جمع خبرنگاران خبر داد:

رونمایی از نفربرهای اسکورپین در آذرماه/ عامل پیروزی در دفاع مقدس

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: تا به حال رونمایی از لانچر 4 موشکی را داشته‌ایم و به حمدالله در حوزه دفاع زمینی کارهای بسیار خوبی انجام شده که بهینه سازی خودروهای سه چهارم و یک چهارم تن را داشته‌ایم و ان شاء الله در آبان ماه رونمایی‌های ذکر شده را خواهیم داشت.
کد خبر: ۱۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۷ - 18July 2013

رونمایی از نفربرهای اسکورپین در آذرماه/ عامل پیروزی در دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه مراسم گرامیداشت سپهبد صیاد شیرازی و هوانیروز که عصر دیروز در ستاد هوانیروز برگزار شد، در خصوص دستاوردهای جدید این نیرو، اظهار داشت: انشاءالله یک سری شبیهسازها را آماده کردهایم و آماده رونمایی هستند و قرار است تا آذرماه نیز نفربرهای اسکورپین را رونمایی کنیم.


وی در خصوص زمان و مکان رزمایش نیروی زمینی ارتش در سال جاری گفت: امسال سه رزمایش الگوی پیاده، الگوی زرهی و الگوی توپخانه را خواهیم داشت و همچنین علاوه بر آن یک رزمایش گسترده با مقیاس وسیع چندهزار کیلومتری آبانماه در جنوب شرق کشور برگزار خواهیم کرد.


فرمانده نیروی زمینی ارتش بر همین اساس اضافه کرد: کارهای مقدماتی و اولیه این رزمایش انجام شده و انشاءالله در زمان مقرر خود انجام میشود.

امیر پوردستان همچنین با اشاره به دیگر دستاوردهای نیروی زمینی ارتش به بهینهسازی موشک نازعات با برد و دقت بیشتر اشاره کرد.

وی تصریح کرد: تا به حال رونمایی از لانچر 4 موشکی را داشتهایم و به حمدالله در حوزه دفاع زمینی کارهای بسیار خوبی انجام شده که بهینه سازی خودروهای سه چهارم و یک چهارم تن را داشتهایم و ان شاء الله در آبان ماه رونماییهای ذکر شده را خواهیم داشت.


امیر پوردستان در پاسخ به سؤالی مبنی بر برگزاری رزمایش مشترک ارتش و سپاه افزود: امسال رزمایش مشترکی با سپاه نداریم و رزمایشهای الگوی خود را خواهیم داشت و انشاءالله بعد از پایان رزمایشهای الگو، رزمایش مشترک را نیز خواهیم داشت.

فرمانده نیروی زمینی ارتش درباره بحث خروج پادگانها از تهران گفت: چند پادگان از جمله "پادگان اجاره دار" را فروختهایم و درباره "پادگان قلعه مرغی" نیز با شهرداری تعامل شد، همچنین پادگان آموزشهای نظامی در خیابان پاسداران را تا اواخر شهریور انشاء الله تخلیه خواهیم کرد و به شهرداری خواهیم فروخت تا کاربریهای شهری در آن انجام شود و بتوانند از آن استفاده کنند.

وی افزود: بقیه پادگانهایی هم که مشکلاتی برای نیروهای نظامی دارند را به تدریج خواهیم فروخت.

امیر پوردستان درباره بهره بردن رزمندگان اسلام از قرآن و عترت در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: چیزی که ما را در هشت سال دفاع مقدس پیروز کرد سلاحها، هواپیماها و موشکهای ما نبود، آنچه که ما را به پیروزی رساند معنویت و ایثار و بنیه های اعتقادی و ایمانی رزمندگان ما و درسی بود که از قیام خونین حضرت اباعبدالله الحسین (ع) گرفته بودند.

وی افزود: امروز هم اگر جنگها را رصد کنیم میبینیم که جنگهای آینده هم جنگهایی هستند که نیروی انسانی در آن حرف اول را میزند برخلاف همه نظریاتی که میگویند این جنگها تجهیزات محور است، جنگهای اخیر در منطقه و جنگ اول و دوم خلیج فارس و جنگ افغانستان نشان داد که نیروی انسانی با انگیزه معتقد و متدین میتواند کارساز و راهگشا باشد و کشور را به پیروزی برساند مانند جنگ 22 روزه و 33 روزه.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش درباره شهید صیاد شیرازی خاطر نشان کرد: شهید صیاد شیرازی یک سرباز فدایی و فداکار ولایت بودند که از ویژگیهای خاص ایشان اخلاص در عملشان بود و فقط برای خدا کار میکردند.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار