گزارشی از وضع حقوق بشر در بحرین؛

دولت بحرین برای شکنجه مخالفان از نیروهای خارجی استفاده می کند

در یک نشست حقوق بشری بیان شد که بحرین تنها کشوری است که نیروهای خارجی را برای شکنجه شهروندانش به کار می گیرد.
کد خبر: ۱۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۳ - 19July 2013

دولت بحرین برای شکنجه مخالفان از نیروهای خارجی استفاده می کند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از المنار، در یک نشست در مورد وضعیت حقوق بشر در بحرین با ارائه اسنادی در مورد چگونگی شکنجه شدن مخالفان دولتی در بحرین عنوان گردید که رژیم آل خلیفه در این کشور از متخصصان و نیروهای خارجی برای شکنجه شهروندان خود استفاده می کند.
 

در این نشست همچنین بیان شده است که بحرین تنها کشوری است که از تجهیزات و سلاح هایی که در عرصه بین المللی غیر قانونی اعلام شده اند برای شکنجه شهروندان خود که تنها خواسته آنها عدالت است استفاده می کند.

نمونه این گونه اقدامات دولت بحرین در برخورد با مخالفان به شکنجه فردی به نام ریحانه الموسوی از شیعیان این کشور اشاره شده است که در کنار شکنجه های صورت گرفته شان و منزلت او به عنوان یک انسان مورد هجمه قرار گرفته است.

در گزارش این نشست همچنین عنوان شده است که دولت بحرین در سال 2012 بیشترین موارد نقض حقوق بشر را داشته است و 167 مورد توصیه نامه و محکومیت در رابطه با حقوق بشر از سوی شورای حقوق بشر سازمان ملل دریافت کرده است که هیچ کشور دیگری به این شکل مورد توجه و موضوع محکومیت شورای حقوق بشر قرار نگرفته است.

با وجودی که بحرین هفت معاهده حقوق بشری بین المللی را پذیرفته است، در این کشور شاهد بیشترین موارد نقض حقوق بشر بوده ایم که سیاسی بودن چگونگی پذیرش این معاهدات را نشان می دهد.

نظر شما
پربیننده ها