به مناسبت سالروز پیروزی مقاومت در جنگ 33 روزه؛

پیام‌های تبریک احمدی‌نژاد، لاریجانی، صالحی و بروجردی تسلیم سیدحسن نصرلله شد

رییس‌جمهور، رییس مجلس شورای اسلامی، وزیر امور خارجه و رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پیام‌های جداگانه‌ای خطاب به سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، سالروز پیروزی مقاومت لبنان در جنگ 33 روزه را تبریک گفتند.
کد خبر: ۱۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۲ - 19July 2013

پیام‌های تبریک احمدی‌نژاد، لاریجانی، صالحی و بروجردی تسلیم سیدحسن نصرلله شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، دکتر محمود احمدینژاد در پیام خود که توسط غضنفر رکنآبادی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان تسلیم دبیرکل حزبالله شد، با اشاره به پیروزی مقاومت لبنان در جنگ سی و سه روزه در سایه عنایاتالهی و رهبری شجاعانه دبیرکل حزبالله و مجاهدت رزمندگان عزیز و مقاومت مردم مظلوم لبنان، اظهار کرد: جنگ 33 روزه بدون شک فتح الفتوح مقاومت لبنان است. جنگی که در آن رزمندگان مقاومت توانستند هیمنه پوشالی رژیم اشغالگر را درهم بشکنند. نتیجه این جنگ تحمیلی، عزت و سربلندی همه عدالت طلبان و آزادی خواهان و سرافکندگی جبهه استکبار و حامیانش بود.

دکتر علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی نیز در پیام خود، پیروزی مقاومت لبنان در جنگ 33 روزه را مایه افتخار و مباهات همه ملتهای مسلمان و آزاده دانست و خطاب به سید حسن نصرالله، دبیرکل حزبالله لبنان اظهار کرد: اطمینان داریم نبرد پرافتخار همزمان جنابعالی علیه تجاوزگری رژیم جعلی و نژادپرست صهیونیستی، طلیعه پیروزی نهایی در اضمحلال رژیم اشغالگر قدس خواهد بود.
 
علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز پیروزی مقاومت لبنان در جنگ 33 روزه را مایه عزت و سربلندی و نقطه عطفی در تاریخ مبارزات بر ضد رژیم غاصب صهیونیستی دانسته و اظهار کرد: بیتردید این پیروزی مقدمه پیروزیهای دیگر مقاومت در آینده خواهد بود.
 
علاء الدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز این پیروزی را خط بطلانی بر افسانه شکستناپذیری رژیم اشغالگر قدس در طول چند دهه از حاکمیت نامشروع و غاصبانه خود دانست.
 
سید حسن نصرالله، دبیرکل حزباله لبنان نیز در این دیدار با تشکر از پیامهای مذکور اظهار کرد: بدون شک در کنار مجاهدت ملت شریف لبنان و مجاهدان مقاومت، جمهوری اسلامی ایران نیز سهم بهسزایی در این پیروزی داشته و مردم لبنان هیچگاه حمایتهای بیدریغ جمهوری اسلامی ایران از مقاومت لبنان را فراموش نخواهند کرد.
متن پیامها به شرح ذیل است:
 
«إن تنصروا الله ینصرکم ویثبت أقدامکم
حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای سید حسن نصرالله
دبیرکل حزبالله لبنان
السلام علیکم ورحمة الله وبرکاته
سالروز پیروزی افتخارآفرین فرزندان حضرت روحالله (رض) و مجاهدان فداکار و دلاور مقاومت اسلامی در جنگ 33 روزه را که در سایه عنایات الهی، رهبریهای شجاعانه جنابعالی، مجاهدتهای رزمندگان عزیز و مقاومت مردم مظلوم لبنان و خونهای پاک شهیدان عزیز محقق شد، به آنجناب، دولت و ملت شجاع و برادر لبنان تبریک میگویم.
جنگ 33 روزه، بدون شک فتح الفتوح مقاومت لبنان است، جنگی که در آن رزمندگان مقاومت توانستند هیمنه پوشالی رژیم اشغالگر و متجاوز را درهم بشکنند و پایههای ستم را بلرزانند. نتیجه این جنگ تحمیلی، عزت و سربلندی همه عدالتطلبان و آزادیخواهان و سرافکندگی جبهه استکبار و حامیانش بود.
 
منطقه ما روزهای سرنوشتسازی را میگذراند و حوادث جاری نشان میدهد که دشمنان ملّتها در یک هدف متحد شدهاند و آن ایجاد فتنه جدید برای ایجاد تفرقه و زمینهسازی تسلط مجدد بر منطقه است و این موضوع، ضرورت هوشیاری همه ملّتها و حاکمان را مضاعف کرده است. اگرچه امروز خانه عنکبوت از هر زمان دیگری لرزانتر و جبهه مقاومت و ایستادگی، از هر وقت دیگری قویتر و استوارتر است، اما وظیفه داریم در مقابل زیادهخواهیهای جبهه استکبار با تأکید بر تقویت وحدت، از حرکت مقاومت مردمی که ثمره خون شهدای بسیاری است، پاسداری کنیم.
محمود احمدینژاد
رئیس جمهوری اسلامی ایران»
 
 
 
«برادر مجاهد حضرت حجت الاسلام و المسلمین سید حسن نصرالله
دبیرکل محترم حزبالله لبنان
السلام علیکم و رحمة الله وبرکاته
با خرسندی فراوان مایلم فرا رسیدن سالگرد پیروزی بزرگ مقاومت اسلامی لبنان در مقابل تهاجم همهجانبه و وحشیانه رژیم اشغالگر صهیونیستی به لبنان طی جنگ سی و سه روزه به جنابعالی و همه مجاهدان غیور حزبالله و مقاومت اسلامی صمیمانه تبریک گویم.
بیتردید این پیروزی بزرگ همواره مایه افتخار و مباهات همه ملّتهای مسلمان و آزاده است و الگویی برای ملّتها در مبارزه علیه ظلم، تعدی، زورگویی استکبار جهانی و عوامل منطقهیی آن خواهد بود ”وعدکم الله مغانم کثیرة تأخدونها“ (سوره فتح آیه 20)
اطمینان دارم نبرد پر افتخار همرزمان جنابعالی علیه تجاوزگری رژیم جعلی و نژادپرست صهیونیستی، طلیعه پیروزی نهایی در اضمحلال دولت اشغالگر قدس خواهد بود.
بار دیگر ضمن تبریک این پیروزی بزرگ، از خداوند متعال موفقیت روزافزون و بهروزی جنابعالی، علو درجات شهیدان مقاومت اسلامی را مسالت میکنم.
علی لاریجانی
رییس مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران»
 
 
 
«حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای سید حسن نصرالله
دبیرکل محترم حزبالله لبنان
سلام علیکم،
احتراماً سالگشت پیروزی مقاومت اسلامی لبنان بر اشغالگران صهیونیست در جنگ 33 روزه که به شکست خفتبار غاصبان صهیونیست انجامید را به جنابعالی، دلیرمردان و غرورآفرینان مقاومت اسلامی، دولت و مردم عزیز و سرافراز لبنان تبریک عرض میکنم؛ بدون شک این پیروزی فتح الفتوح مقاومت و مایهی عزت و سربلندی جهان اسلام است و نقطهی عطفی در تاریخ مبارزه مسلمانان بر ضد دشمن غاصب بهشمار میآید.
یقیناً این پیروزی، میراث ارزشمند امام خمینی (رض) و مرهون رهبریهای داهیانه حضرت آیت الله العظمی امام خامنهای (حفظه الله) و فداکاریهای رهبری و جوانان حزبالله و مقاومت اسلامی لبنان و خونهای پاک شهیدان عزیز مقاومت و صبوری خانوادههای معزز و معظم ایشان است. بیتردید این پیروزی إن شاء الله مقدمه پیروزیهای دیگر مقاومت در آینده خواهد بود. حوادث سوریه و تلاش برخی کشورها برای ایجاد فتنه جدید در لبنان، حمله رژیم صهیونیستی به سوریه و اقدامات حکیمانه مقاومت، نقش مقاومت و رهبری آنرا بر همگان بیش از پیش آشکار ساخت.
در پایان، عزت و سربلندی مردم لبنان و مقاومت اسلامی را از خداوند متعال مسألت میکنم.
علی اکبر صالحی
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران»
 
 
 
«برادر مجاهد حضرت حجت الاسلام و المسلمین سید حسن نصرالله
دبیرکل محترم حزبالله لبنان
سلام علیکم رحمه الله و برکاته
با مسرّت فراوان مایلم سالروز پیروزی بزرگ مقاومت اسلامی لبنان بهویژه رزمندگان غیور حزبالله را در جنگ سی و سه روزه به جنابعالی و همهی مؤمنان مجاهد این نیروی الهی صمیمانه تبریک گویم.
بیتردید این پیروزی بزرگ نقطه عطفی در مبارزات ملّتهای مسلمان با رژیم اشغالگر قدس و خط بطلانی بر افسانه شکستناپذیری رژیم اشغالگری بود که در طول چند دهه از حاکمیت نامشروع و غاصبانه خود از هیچ اقدامی در جهت تجاوزگری، کشتار و قتل مردان، زنان و کودکان بیدفاع فروگذاری نکرده است.
نبرد بزرگ سی و سه روزه طلیعه پیروزیهای بزرگتر بود که اینک نیز در صحنه سوریه شاهد تداوم آن میباشد. ”فاصبر ان وعدالله حق“
بار دیگر ضمن تبریک این پیروزی درخشان و ماندگار از خداوند متعال سرافرازی و عزت و سربلندی روزافزون جنابعالی را خواستارم.
علاءالدین بروجردی
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی»
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار