شهید صبوری به روایت تصاویر

شهید بهروز صبوری ۳۱ سال پیش در سن ۱۸ سالگی به شهادت رسید و پیکر او به دلیل شرایط عملیات در منطقه ماند. مادر شهید بهروز صبوری سال‌ها در انتظار خبری از پیکر فرزندش همانند دیگر مادران شهدای مفقود الاثر منتظر بود.
کد خبر: ۱۲۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۳ - 02March 2014

شهید صبوری به روایت تصاویر

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از تسنیم، شهید بهروز صبوری 31 سال پیش در سن 18 سالگی به شهادت رسید و پیکر او به دلیل شرایط عملیات در منطقه ماند. مادر شهید بهروز صبوری سالها در انتظار خبری از پیکر فرزندش همانند دیگر مادران شهدای مفقود الاثر منتظر بود.جمع زیادی از مردم ایران مادر این شهید را در کلیپی معروف که نمایانگر گریهها و انتظار این مادر در استقبال از شهدای گمنام است مشاهده کردهاند. این کلیپ با عنوان «گمنام 61» بارها در فضای مجازی و رسانه ملی منتشر شده است و مادر شهید صبوری را کم کم به نمادی از انتظار مادران شهدای گمنام تبدیل ساخت.

پنج شنبه 8اسفندماه 92 طبق اعلام رسمی معراج شهدای مرکز و کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح خبر کشف هویت شهید بهروز صبوری بعد از 31 سال منتشر شد.پیکر مطهر شهید بهروز صبوری در جریان به خاک سپاری جمعی از شهدای گمنام در دانشگاه خلیجفارس بوشهر در اردیبهشت ماه سال 1389 به خاک سپرده شده است و هویت او بعد از گذشت سه سال از خاکسپاری توسط آزمایش DNA شناسایی شد. نمونه خون خانواده شهید با نمونه استخوان شهید که در بانک ژنتیک شهدای گمنام ثبت شده بود تطابق پیدا کرده و هویتش احراز شد.

شهید بهروز صبوری سال 1361 در عملیات مسلم بن عقیل در منطقه عملیاتی سومار به شهادت رسید. عکسهای "گمنام61 " که حالا دیگر خود را به خانواده نمایانده است در ادامه میآید:

 

 

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار