سید حسن نصرالله؛

مقاومت منزوی نخواهد شد/ گفتگو و استراتژی ملی یک ضرورت است

سید حسن نصرالله در سخنان خود با بیان اینکه حزب الله اهداف، مسیر و وظایف معینی دارد و هرگز منزوی نخواهد شد بر ضرورت گفتگوی ملی برای تداوم شکست دشمن تاکید کرد.
کد خبر: ۱۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۲ - 20July 2013

مقاومت منزوی نخواهد شد/ گفتگو و استراتژی ملی یک ضرورت است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از "المنار"، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در مراسم سالانه افطار جنبش حمایت از مقاومت اسلامی ضمن بیان جایگاه و نقش مقاومت در دفاع در مقابل دشمن و تاکید بر عدم امکان انزوای مقاومت، بر اهمیت گفتگوی ملی با هدف رسیدن به یک استراتژی دفاعی و ضرورت حفظ ارتش تاکید کرد.


سید حسن نصرالله در سخنان خود ضمن تشریح جایگاه و اهمیت مقاومت اسلامی در لبنان و کل منطقه بیان داشت که این جایگاه و دستاوردهای کنونی نتیجه بینش صحیح مقاومت، اهداف، وظایف، خواسته ها و همچنین ایمان درست و واضح جبهه مقاومت می باشد.


دبیر کل حزب الله لبنان همچنین تاکید کرد که مقاومت بر پایه منطق و خرد عمل می کند و با توجه به کارآمدی مقاومت، بدون آن هیچ کس نمی تواند امنیت لبنان را در مقابل تهدیدات و اهداف دشمن صهیونیستی تضمین نماید.

بر همین اساس برای دفاع از کشور باید بر پایه قدرت خودیاری را در اولویت قرار داد. نصرالله در تشریح علل افزایش قدرت و محبوبیت حزب الله بیان داشت که تفاوت حزب الله این است که تنها همانند یک حزب عمل نمی کند و بلکه در کنار نیروهای مردمی اهداف خود را با ایثار تعقیب می کند.


تلاش برای حذف مقاومت با شکست روبرو می شود

دبیر کل حزب الله لبنان با انتقاد از دیدگاه هایی که معتقدند اسرائیل دیگر تهدیدی علیه لبنان محسوب نمی شود، عنوان داشت این فرصتی بزرگ برای اسرائیل محسوب می شود و طمع های این رژیم تمام شدنی نیست.

وی همچنین ضمن اشاره به برخی مقاطع تاریخی و برخی تلاش ها با هدف حذف حزب الله تاکید کرد به این دلیل که مقاومت تنها یک حزب و یا سازمان سیاسی صرف نیست و با ایثار اهداف مردمی را تعقیب می کند حذف شدنی نیست و نمی توان آن را نیز منزوی نمود.

در این رابطه سید حسن نصرالله همچنین با بیان اینکه افراد زیادی در لبنان با سرمایه، خون، خانواده و عشق خود برای مقاومت سرمایه گذاری کرده اند عنوان کرد که این موضوعات باعث عدم امکان حذف حزب الله بوده است.

گفتگوی ملی ضرورتی برای استراتژی دفاعی است

دبیر کل حزب الله در بخشی دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به اهمیت گفتگوی ملی بیان نمود که حزب الله همواره آماده هرگونه گفتگوی ملی که منجر به یک استراتژی دفاعی ملی گردد بوده است.

در این رابطه سید حسن نصرالله همچنین اشاره داشت که در بسیاری از گفتگوی های ملی نه تنها برخی گروه ها در پی یک استراتژی دفاعی نبوده اند، بلکه هدف خلع سلاح مقاومت را نیز در پیش گرفته اند که این امر تبعات سنگینی در رابطه با دفاع از کشور می تواند داشته باشد و فرصتی برای دشمن محسوب می شود.

وی با بیان این سخنان بر ضرورت داشتن استراتژی دفاعی که نتیجه توافق و گفتگوی همه گروه ها باشد تاکید کرد و بیان داشت که این امر می تواند امنیت کشور را حفظ نماید.

تاکید بر ضرورت حفظ ارتش

با وجودی که مخالفان حزب الله با اتهاماتی مانند تلاش برای ایستادگی در مقابل ارتش مقاومت لبنان را متهم می کنند، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در بخش دیگری از سخنان خود در مراسم سالانه افطار جنبش حمایت از مقاومت اسلامی با اشاره به ضرورت حفظ ارتش بیان نمود: «اگر ارتش ملی سقوط کند و یا تجزیه شود دیگر صلح و ثباتی در کشور وجود نخواهد داشت، و اگر ارتش تضعیف شود دولت و یا کشوری نیز وجود نخواهد داشت». لذا تلاش برای بی طرف نگه داشتن ارتش امری حیاتی است که باید تقویت و مورد استقبال نیز قرار گیرد.

دبیر کل حزب الله همچنین با اشاره با اهمیت و ضرورت حفظ ارتش به عنوان یک نهاد ملی بیان نمود همه گروه های لبنانی باید تمام تلاش خود را برای جلوگیری از سقوط و یا تجزیه احتمالی ارتش انجام دهند. او همچنین در دوره کنونی ارتش را مهم ترین نهاد کشور به دلیل اهمیت آن برای دفاع از کشور معرفی نمود.

حزب الله با حمایت مردمی در مقابل دشمنان ایستاده است

سید حسن نصرالله با اشاره به عملکرد چند سال اخیر مقاومت لبنان در دفاع از کشور در مقابل حملات و سیاست های اسرائیل با وجود حمایت امریکا از این رژیم عنوان نمود که مقاومت در لبنان هر روز قدرتمندتر می شود و دلیل اصلی آن نیز حمایت های مردمی و ایمان قوی به خدا است.

وی همچنین بیان داشت که حزب الله با تکیه بر حمایت مردمی و ایمان به خدا آماده دفاع از کشور در مقابل برنامه ها و توطئه های دشمنان می باشد و دفاع از کشور را وظیفه اصلی خود فرض می کند. در این رابطه رهبر حزب الله به اقدامات این گروه لبنانی در جریان جنگ 33 روزه و سیاست های آن در یک دهه اخیر که منجر به شکست اهداف تجاوزکارانه اسرائیل شده است اشاره کرد.

نظر شما
پربیننده ها