سیاست چماق و هویج انگلیس در قبال ایران

در حالی که طی روزهای اخیر شاهد گمانه زنی هایی در رابطه با امکان از سرگیری روابط ایران و انگلیس بوده ایم، وزیر خارجه این کشور هشدار داده است در صورتی که تغییری در سیاست های هسته ای ایران اعمال نشود تحریم های علیه ایران را افزایش خواهند داد.
کد خبر: ۱۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۱ - 20July 2013

سیاست چماق و هویج انگلیس در قبال ایران

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از "ایندپندنت"، با وجودی که طی روزهای اخیر شواهدی دال بر تمایل انگلیس به آغاز روابط با ایران از سوی مقامات انگلیسی آشکار شده است، ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس با لحنی تهدیدآمیز بیان داشته است در صورتی که تغییری در سیاست های هسته ای ایران صورت نگیرد، تحریم ها علیه این کشور افزایش خواهد یافت.


انگلیس با تقلید از سیاست های دیگر کشورهای غربی در قبال ایران طی روزهای اخیر با اظهار امیدواری از بهبود روابط با ایران در دولت جدید ایران، با ارسال سیگنال هایی تمایل خود را برای بهبود روابط با ایران نشان داده است اما در عین حال وزیر امور خارجه این کشور از ابزار تهدید نیز استفاده کرده است و بیان داشته که در صورتی که در دولت جدید ایران تغییری در برنامه و سیاست های هسته ای ایران صورت نگیرد، این کشور باید منتظر تحریم های بیشتری از سوی انگلیس و اتحادیه اروپا باشد.

به گزارش ایندپندنت، وزیر امور خارجه انگلیس پا را از تهدید فراتر گذاشته و خواستار تضمین هایی از سوی ایران در قبال چگونگی پیشبرد برنامه هسته ای اش شده است. این مقام انگلیسی همچنین در سخنان خود در مورد ایران بیان داشته است که منتظر تغییر در سیاست های ایران هستند و در غیر این صورت با افزایش تحریم ها فشارها بر ایران را افزایش خواهند داد.

 گفتنی است که در چند دهه اخیر همواره شاهد اینگونه سیاست ها از سوی کشورهای غربی علیه ایران بوده ایم به گونه ای که ضمن تشویق ایران به تغییر در سیاست های خود هشدارهای جدی را نیز به کشورمان در صورت عدم تغییر سیاست های اعلام کرده اند؛ هر چند که تاکنون این نوع سیاست در قبال ایران موفقیت آمیز نبوده است اما این را می توان یکی از روش های کشورهای غربی در اقناع مخالفان خود در دیگر مناطق دنیا توصیف کرد.

شایان ذکر است که در حالی که به علت سیاست های خصمانه انگلیس علیه ایران، مقامات کشورمان روابط با این کشور اروپایی را از سطح سفیر به سطح کاردار کاهش داده بودند، در بیش از یک سال گذشته انگلیس قطع کامل روابط با ایران را اعلام کرد که همچنان شاهد عدم رابطه رسمی دو طرف هستیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار