سردار عبداللهی اعلام کرد

تکذیب خروج قرارگاه خاتم از یک پروژه نفتی/ مشکل مالی با قرارداد سه‌جانبه حل شد

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) با بیان اینکه ناتوانی کارفرما در تامین مالی به معنای گرفتن پروژه از پیمانکار نیست، گفت: تامین منابع مالی در قالب تسهیلات ارزی و با مبادله قرارداد سه جانبه بین کارفرما، قرارگاه و یکی از بانک‌ها جهت اجرای خط ششم گاز سراسری انجام یافته و پروژه فعال است.
کد خبر: ۱۲۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۲ - 02March 2014

تکذیب خروج قرارگاه خاتم از یک پروژه نفتی/ مشکل مالی با قرارداد سه‌جانبه حل شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار "عبادالله عبداللهی" فرمانده قرارگاه خاتمالانبیا(ص)، در گفتوگو با  فارس با بیان اینکه شیوه دریافت فاینانس در داخل و خارج از کشور مشخص است و رویههای ثابتی دارد، اظهار داشت: چنانچه کارفرما بخواهد از فاینانس خارجی استفاده کند و مجوزهای قانونی را ارائه نماید قرارگاه کلیه هماهنگیهای لازم با فاینانسور را انجام میدهد که در این شرایط پرداخت اصل و فرع فاینانس با دولت است و باید نسبت به ارائه تضامین مربوطه بسته به اینکه طرح خودگردان و یا غیر خودگردان است اقدام نماید.

وی افزود: اگر کارفرما در نظر داشته باشد از سایر منابع مالی داخلی بهرهمند گردد، باید ابتدا نسبت به اخذ مجوزهای لازم درباره ماده ۲۲ یا ماده ۵۶ اقدام کند و بعد از آن قرارگاه همه اقدامات لازم را انجام دهند.

وی تصریح کرد: وقتی مجریان محترم پروژه نتوانند هیچ یک از این دو کار را انجام دهند، معنی آن خلع ید یا گرفتن پروژه از قرارگاه نیست، چنانکه در بسیاری از پروژهها بحث فاینانس حل نشده است و اجرا نشدن آن پروژهها به معنای خلع ید نیست.

عبداللهی اظهار داشت: تامین منابع مالی در قالب تسهیلات ارزی و با مبادله قرارداد سه جانبه بین کارفرما، قرارگاه و یکی از بانکها جهت اجرای خط ششم گاز سراسری انجام یافته و پروژه فعال است که امیدواریم با تامین منابع مالی ریالی در اجرای پروژه تسریع به عمل آید.

لازم به ذکر است، برخی رسانهها از قول عباسعلی جعفری نسب، مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت از لغو قرارداد احداث یک خط لوله با قرارگاه خاتمالانبیا خبر داده و آن را بزرگترین قرارداد نفتی قرارگاه خواندند.

حمیدرضا عراقی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز نیز خروج قرارگاه از این پروژه را توافقی خوانده بود.

بر اساس این گزارش گفته میشود قرارگاه خاتمالانبیا برای اجرای پروژههای بزرگ نفتی مطالبات انباشته قابل توجهی از وزارت نفت دارد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار