گزارشی از دستاورد جدید متخصصان دفاعی ارتش

تانک‌های ایرانی با زره ناوهای هواپیمابر به میدان نبرد می‌آیند + عکس

در حالت عادی این ماده جدید که بر روی زره خودروهای نظامی قرار می گیرد، نرم و مایع است اما به محض برخورد جسم سخت با سرعت بالا، مثل یک گلوله در کسری از ثانیه خود را جمع کرده و شدیدا سخت می‌شود. در حال حاضر در آمریکا از زره کولار به غیر از زره‌های انفرادی در زره ناوهای هواپیمابر و رزم‌ناوها استفاده می‌شود.
کد خبر: ۱۲۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۸ - 03March 2014

تانک‌های ایرانی با زره ناوهای هواپیمابر به میدان نبرد می‌آیند + عکس

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از مشرق، از زمانهای بسیار دور اسلحه سازان به دنبال طراحی و ساخت زره برای سربازان و ابزار آلات نظامی خود بودند. آشنایی بشر با علم ذوب فلزات و توانایی تولید آهن و فولاد و سایر فلزات یک گام بلند در ساخت زرهها به شمار میآمد که تا سالیان دراز به عنوان زره جنگجویان به کار میرفت.

اما در ۱۹۶۵ میلادی مادهای اختراع شد که تغییری انقلابی در بحث زرهها به وجود آورد. در این سال محققان آمریکایی به رهبری یک شیمیدان به نام استفانی ولک به دنبال کشف الیافی سبک و محکم برای تولید تایر سبکتر برای خودروها بودند که «کولار» را کشف کردند. این ماده از همان ابتدا به دلیل استحکام بالایی که داشت برای ساخت زره و پوششهای ضد گلوله مورد توجه قرار گرفت.

میزان مقاومت این ماده ۵ برابر فولاد است. از آن پس تقریبا در تمامی جلیقههای ضد گلوله مدرن و حتی کلاهخودهای مورد استفاده نیروهای نظامی، از این ماده استفاده شد.


نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار