سردار نقدی در جمع فعالان اقتصادی:

بی‌شک از دل جنگ اقتصادی موجود، یک اقتصاد پیشرو و الگو متولد خواهد شد

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: اگر همانند عرصه دفاع مقدس از ولی امر مسلمین اطاعت شود بی‌شک از دل جنگ تحمیلی اقتصادی موجود نیز یک اقتصاد پیشرو و الگو در جهان متولد خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۱ - 03March 2014

بی‌شک از دل جنگ اقتصادی موجود، یک اقتصاد پیشرو و الگو متولد خواهد شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار"محمدرضا نقدی" رییس سازمان بسیج مستضعفین در جمع اعضای خانواده مهر اقتصاد ایرانیان گفت: باید جنگ اقتصادی تحمیل شده از سوی غرب برای عموم مردم و مسئولین تدوین شده و برنامهریزی لازم برای مقابله با اهداف دشمن انجام شود.

آمریکا با حلوا حلوا کردن گزینههای روی میز، دهان خود را شیرین نگه میدارد

نقدی با اشاره به ایستادگی مردم و اطاعت از منویات ولی امر مسلمین در دوران دفاع مقدس، افزود: قصد آمریکا از حضور نظامی در کشورهای همسایه ایران فقط تهدید ایران بود ولی به واسطه قدرت دفاعی بومی کشور و نیروهای مسلح مقتدر این نقشه دشمنان خنثی شد.

وی با بیان اینکه اقتدار امروز ایران باعث شده تا آمریکا با حلوا حلوا کردن گزینههای روی میز، دهان خود را شیرین نگه دارد، تصریح کرد: اگر همانند عرصه دفاع مقدس از ولی امر مسلمین اطاعت شود بیشک از دل جنگ تحمیلی اقتصادی موجود نیز یک اقتصاد پیشرو و الگو در جهان متولد خواهد شد.

همه آحاد ملت مخاطب سیاستهای اقتصاد مقاومتی هستند

رییس سازمان بسیج مستضعفین به استفاده از برجستهترین دانشمندان و دلسوزان کشور برای تدوین سیاستهای کلی نظام اشاره کرد و افزود: تکرار واژه اقتصاد مقاومتی دردی را دوا نمیکند بلکه باید تکلیف را استخراج و به آن عمل کرد و حضور در عرصه جنگ اقتصادی مانند همان حضور در عرصه دفاع مقدس است و در آیندهای که طبق وعده الهی ملت ایران در جنگ تحمیلی اقتصادی پیروز خواهد شد، هرکس در زمینه اقتصاد مقاومتی فعالیت کرده است، سربلند خواهد بود.

وی مخاطب سیاستهای اقتصاد مقاومتی را همه ملت دانست و خاطرنشان کرد: فعالیت دستگاههای مختلف در این زمینه تکلیف را از دوش آحاد ملت ساقط نخواهد کرد.

سردار نقدی با اشاره به بند اول سیاستهای اقتصاد مقاومتی، ادامه داد: فعال سازی کلیه امکانات از مهمترین کارهاست که همگان از جمله یک خانم خانهدار تا یک وزیر دولت در حیطه خود باید بررسی کند و دریابد که چرا بخش زیادی از امکانات موجود در مدتی طولانی بلااستفاده مانده است.

وی به چند میلیون هکتار زمینهای بلااستفاده و بسیاری از مواهب طبیعی کشور اشاره و افزود: آنهایی که امروز اقتصاد را در دنیا در دست گرفتند امکانات خود را هدر ندادهاند و امروز با تصاحب بازارها، خود را به کشور و ملت تحمیل کردهاند.

قهر و آشتی و حتی سرمایه گذاری دشمنان در کشور برای استعمار است

نقدی تاکید رهبری را بر استحکام ساخت داخلی نظام به جای نگاه به بیرون اشاره و اظهار کرد: فعال سازی همه سرمایههای بلااستفاده به تنهایی میتواند تحول اقتصادی در کشور ایجاد کند چرا که قرآن هم راکد کردن سرمایهها را مذموم شمرده است.

وی افزود: امروز برای ورود سرمایه خارجی به کشور تلاش میشود که باید دانست. قهر و آشتی آنها نیز ابزاری برای استعمار است و هیچگاه برای ملت مسلمان ایران دل نمیسوزانند و آنها دشمن هستند چرا که موسسات بزرگ بین المللی با شعار عدالتخواهی و ضداستکباری ملت ایران نمیتوانند کنار بیایند.

اجلاس داووس، مجمع صهیونیزم بین الملل و استکبار جهانی در عرصه اقتصاد

رییس سازمان بسیج مستضعفین، اجلاس داووس را مجمع صهیونیزم بین الملل و استکبار جهانی در عرصه اقتصاد دانست و افزود: سرمایه گذاری دشمن در کشور برای تخریب صنایع بومی و افزایش وابستگی به خارج میباشد و آنها به هیچ وجه قائل به توسعه ایران نیستند پس باید دید آیا سرمایههای فراوانی که در کشور موجود است فعال و در گردش است.

وی با بیان اینکه طبق تفکر اقتصادی اسلام، سرمایه باید در گردش باشد، تاکید کرد: آحاد ملت از کسی که در خانهاش سرمایهای اندک دارد تا کسانی که سرمایههای کلانی در اختیار دارند باید برای تحول در جامعه، سرمایه خود را به گردش بیاندازند تا آنجا که راکد کردن سرمایه در کشور زشت شمرده شود.

صنعت بدون دانشگاه همانند گل تزئینی پژمرده میشود

سردار نقدی به فعال سازی نیروهای انسانی و سرمایههای علمی در راستای اقتصاد مقاومتی اشاره و تاکید کرد: امروز صنعت کشور شجاعت کافی برای ورود به میدان خودکفایی را ندارد و به دنبال در اختیار گرفتن لیسانس تولید است. صنعتی که با دانشگاه ارتباط نداشته و از سرمایههای تحقیقاتی استفاده نمیکند مانند گل تزیینی است که برای مدتی زیبایی داشته و پس از آن پژمرده میشود چرا که از ریشه بریده شده است.

وی ارائه صورت مسائل صنعت به دانشگاهها و حمایت صنایع از پایان نامهها را مهم برشمرده و تصریح کرد: ریشه صنعت باید در دانشگاه و مراکز تحقیقاتی باشد چرا که یکی از عوامل تولید با قیمتهای پایین در خارج از ایران، استفادهٔ آنها از جدیدترین فناوریها با استفاده از تحقیقات و پژوهشهای علمی است.

بهترین مدل پیشرفت در تحریم و فشار پیدا و عملیاتی میشود

نقدی به وجود راههای میانبر در جهاد مقدس علاوه بر راههای متعارف اشاره و خاطرنشان کرد: همانگونه که بسیجیان با دست خالی در دفاع مقدس ایستادند میتوان با عملکرد بسیجی در اقتصاد نیز موفق شد. امروز دنیا به انقلاب ایران چشم امید دارد و منتظر نجات دنیا با این مکتب هستند و بهترین مدل پیشرفت این است که در تحریم و فشار، پیشرفتها صورت پذیرد و این شدنی است.

وی نظری بودن دانشگاهها را از مشکلات مهم دانشگاهها دانست و افزود: باید برای سهم عادلانه بخش تولید از سود فکر کرد و برای ارائه تسهیلات ارزان قیمت برای تولیدکننده تلاش کرد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه خاطرنشان کرد: همین فرانسویها که امروز با حرص و ولع به بازار خودرو در ایران وارد شدهاند در حال قتل عام مسلمانان در آفریقای مرکزی با حمایت از مسیحیان افراطی و دست نشاندگان خود هستند و از طرفی آن را در شورای امنیت محکوم میکنند.

روش بازیگران غیرنظامی آمریکا

وی حیات فعلی اقتصاد ورشکسته آمریکا را به خاطر دستبرد به منافع کشورها از جمله ذخایرنفت دانست و اظهار کرد: امروز واحد بازیگران غیرنظامی در وزارت دفاع آمریکا تشکیل شده است تا با استخدام عوامل بومی و فریب خورده به جنگ و کشتار و ایجاد تفرقه بپردازند.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج در خصوص فعالیت بازیگران غیرنظامی، تصریح کرد: آمریکا و دولتهای مستکبر در شرق آسیا به نام افراطیگری بودایی، در منطقه به نام وهابیت و تکفیریها و افراطیگری سلفی و در آفریقا به نام افراطیگری مسیحی به کشتار و تفرقه افکنی بین مسلمانان میپردازند.

نقدی در پایان سخنان خود با اشاره به برخی فعالیتهای بسیج در زمینه اجرای اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: سازمان بسیج در سال ۹۲ فعالیتهای گستردهای را پیرامون امنیت غذایی با سرمایههای اندک آغاز کرده که بزودی اخبار آن منتشر خواهد شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار