تنش در مرز سوریه با ترکیه

با افزایش ناآرامی ها در مرز ترکیه و سوریه و در پی تیراندازی افراد ناشناس در خاک سوریه به نیروهای مرزبانی ترکیه در مرز دو کشور حداقل سه سرباز ترک زخمی شدند.
کد خبر: ۱۲۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۰ - 21July 2013

تنش در مرز سوریه با ترکیه

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از "تودی زمان"، طی روزهای اخیر ناآرامی ها در مرز ترکیه و سوریه تشدید شده و با تیراندازی افراد ناشناس در خاک سوریه به نیروهای مرزبانی ترکیه، حداقل سه سرباز ترک زخمی شده اند.


گفتنی است این اولین بار نیست که تنش هایی در مرز دو کشور به وقوع پیوسته است. از زمان بحران در سوریه و با دخالت ترکیه در بحران داخلی این کشور همواره شاهد ناآرامی هایی در نقاط مرزی دو کشور بوده ایم که پیامدهای امنیتی و اقتصادی زیادی برای ترکیه به همراه داشته است.


در این رابطه باید خاطر نشان کرد که علاوه بر درگیری های نیروهای دولتی در مرز دو کشور که در برخی موارد طی دو سال گذشته گزارش شده است، به دلیل بی ثباتی در سوریه پدیده قاچاق در مرز دو کشور نیز گسترش یافته که هزینه های اقتصادی و امنیتی را بر نقاط جنوبی ترکیه تحمیل کرده است. علاوه بر این اوضاع سوریه فضا را برای فعالیت گسترده و جدی تر کردهای مخالف دولت ترکیه در این منطقه از مرز دو کشور فراهم کرده است به نحوی که در دو سال اخیر شاهد افزایش فعالیت های نظامی و افزایش قدرت چانه زنی آنها بوده ایم.

نظر شما
پربیننده ها