مشروح/ جانشین فرمانده کل سپاه:

انقلاب اسلامی سرمایه‌ای ملی در حوزه بازدارندگی و دفاع اطمینان‌بخش است

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: انقلاب اسلامی ظرفیت و میدان تاثیر و قدرت جاذبه‌ای دارد که تحولات سیاسی بعد از خود را می‌سازد و به عنوان سرمایه ملی در حوزه بازدارندگی و دفاع اطمینان‌بخش محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۲۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۶ - 03March 2014

انقلاب اسلامی سرمایه‌ای ملی در حوزه بازدارندگی و دفاع اطمینان‌بخش است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، سردار سرتیپ پاسدار "حسین سلامی" جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در همایش گردهمایی مدیران و مجریان و کارشناسان پروژههای موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اظهار کرد: بعضی از واقعهها و شخصیتها آنقدر عظیم هستند که زمان قادر نیست غبار کهنگی بر چهره آنان بنشاند و آنها به قدری بزرگ هستند که از قدرت زمان در فراموش کردن حوادث عبور کرده و بر حصار زمان غلبه میکنند.

وی با بیان اینکه عاشورا وسیعترین قله جوشان همه فضائل بشری است، افزود: عاشورا شرافت نهفته در حیات انسانی و قله رفیعی است که فداکاریها و وفاداریها از آن میجوشد و تا ابد پیکره جامعه انسانی را سیراب میکند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران بیان کرد: عاشورا هرگز کهنه نمیشود و هر سال قلبهای جدیدی را فتح میکند.

سردار سلامی انقلاب اسلامی را میلاد یک تمدن و نقطه آغاز دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نازلهای از عاشوراست که در حد وسعت و بضاعت ما خلق شد. این واقعه نیز هرگز کهنه و متوقف نمیشود.

وی افزود: انقلاب اسلامی توانست نظام دو قطبی حاکم بر جهان را متلاشی کند و در آن دوران سرد، حرارت یک انقلاب اسلامی را در جهان منتشر کرده و در بام تحولات جهان بایستد.

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: از دید غربیها حداقل تاثیرانقلاب اسلامی یک شوک ژئوپولتیک در نظم ایجاد شده خودشان بود. انقلاب اسلامی پیامآور ظهور حقیقت بود و ایدئولوژی مسلط مارکسیسم با ظهور انقلاب غروب کرد.

سردار سلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی تصویر آیه "جاه الحق و زهق الباطل " بود، تاکید کرد: انفجار نور هر کجا اتفاق بیافتد ظلمت باطل شدنی و اصالت با نور است. دفاع مقدس میلاد یک هویت و ملت جدید بود و اعتقادات و آرمانهای ما را از ذهنیت به عینیت تبدیل کرد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان با چالشهایی سنگین که هر کشوری را متلاشی خواهد کرد به جنگ با انقلاب اسلامی پرداختهاند، خاطرنشان کرد: بر خلاف تصور آنها انقلاب اسلامی از این چالشها عبور کرده و پرچم آزادی، استقلال، ایمان و فرهنگ را بر بام عالم به اهتزاز در آورده است.

جانشین فرمانده کل سپاه به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه "شهدا ستارگان درخشانی هستند که میتوان با آنها راه را پیدا کرد"، اشاره کرد و افزود: شهدا در زمان جنگ نهتنها از انقلاب دفاع و از خانوادهشان عبور کردند، بلکه امروز نیز ضامن حیات انقلاب اسلامی و تندیس زنده جاودانگی و ثبات قدم و عظمت ما هستند.

سردار سلامی اظهار کرد: شهدا به ما شجاعت آموختند و به ما یاد دادند که زنده بودن با زندگی کردن متفاوت است. زندگی یعنی آزادی، حریت، کرامت و شرافت و اینها ارزشمند هستند. آنها هنرمندانه زندگی جاودانه را شناختند و وارد حیات طیبه شدند.

وی با بیان اینکه باید ایستاد تا به مرز جاودانگی، استقلال و اسلام رسید، تصریح کرد: هیچکدام از این موهبتهایی که امروز داریم، دشمن به ما نداده است. دشمن درصدد ریشهکن کردن عزت ما است و شهدا  ایستادن را به ما آموختند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در ادامه گفت: این سرمایههای جاودانه و واقعههای شگفتانگیز زیباترین قطب روح مقاومت و عنصر الهامبخش ما است؛ این شکوه نباید متوقف شود و باید با زمان حرکت کرد.

سردار سلامی با بیان اینکه امروز ما در جهان جریانسازهستیم، تصریح کرد: باید تاریخ این جهاد بزرگ را با جنس صداقت نگاشت. ما به دنبال سردسته کردن خویش نیستیم، بلکه میخواهیم آن واقعههای بزرگ را نشان بدهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدورام به زودی کار احداث موزه انقلاب  اسلامی و دفاع مقدس اغاز شده و شتاب عظیمی بگیرد. ما نیز در سپاه از هر کمکی برای ساخت این موزه دریغ نخواهیم کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار