انفجار در عراق 140 کشته و زخمی بر جای گذاشت

با افزایش خشونت ها در عراق و در پی انفجارهای متعدد روز جمعه در شهرهای مختلف این کشور 35 تن کشته و بیش از 100 تن نیز زخمی شدند.
کد خبر: ۱۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۲ - 20July 2013

انفجار در عراق 140 کشته و زخمی بر جای گذاشت

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، با افزایش خشونت ها در روزهای اخیر در عراق که از سال 2008 بی سابقه می باشد و در پی انفجارهای متعدد روز جمعه در چند شهر مختلف این کشور 35 تن کشته و بیش از 100 تن دیگر نیز زخمی شده اند.


به گزارش "ترند"، در بزرگترین انفجار روز جمعه در استان دیالای عراق که در حین برگزاری نماز جمعه روی داد، 28 تن کشته شدند و حدود 80 تن دیگر نیز مجروح شدند.


همچنین در انفجارها و حملات تروریستی دیگری در بغداد و چند شهر دیگر تعداد زیاد دیگری کشته و زخمی شده اند که می توان جمعه گذشته را به عنوان یکی از خونین ترین روزهای عراق طی سال های اخیر برشمرد.


شایان ذکر است که پس از حمله امریکا به عراق در سال 2003 و همچنین با خروج نیروهای امریکایی از این کشور در سال 2011 همواره شاهد بروز چنین خشونت هایی در شهرهای مختلف عراق بوده ایم ولی اختلافات سیاسی بین گروه های عراقی در ماه های اخیر و همچنین مداخله و خرابکاری برخی کشورهای منطقه در عراق منجر به افزایش بیشتر خشونت ها در این کشور شده است که با تلفاتی به خصوص افراد غیرنظامی همراه گشته است.

نظر شما
پربیننده ها