سردار نقدی در افتتاحیه طرح ولایت دانشجویان کشور:

سبک زندگی اسلامی زیربنای تمدن نوین اسلامی است

رییس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: دانشجویان بایستی به عنوان منتقد وارد درس دانشگاه شده و علوم انسانی غرب را به طور جدی به چالش بکشانند.
کد خبر: ۱۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۵ - 20July 2013

سبک زندگی اسلامی زیربنای تمدن نوین اسلامی است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین در افتتاحیه اردوی طرح ولایت دانشجویان که با حضور سه هزار نفر از دانشجویان دختر در مصلای شهرکرد برگزار شد، با اشاره به فرازهای دعای افتتاح گفت: طلب دولت حق و حاکمیت خدا بر زمین و درخواست ظهور امام پیشوایان، خواسته ما در این ماه مبارک است و لازمه هر خواستهای حرکت در مسیر آن و قدم برداشتن به سوی آن تمنا است.


وی وظیفه ما را در تحقق بخشی این آرزو ساختن جامعه الگو دانسته و اظهار داشت: تمدن آنگونه که امام خامنهای فرمودند دو بخش دارد، بخش نرمافزاری و سختافزاری و آنچه در تحقق تمدن اسلامی مهمتر است، جنبه نرمافزاری آن است.


رییس سازمان بسیج مستضعفین پیشرفتهای غیر قابل باور انقلاب اسلامی را در طول 35 سال گذشته یادآور شد و تصریح کرد: قبل از انقلاب حتی شیلنگ را از اسرائیل وارد میکردیم، حال آنکه امروز در بسیاری از رشتهها نظیر سلولهای بنیادین، انرژی هستهای، سد سازی و غیره جزء کشورهای برتر دنیا هستیم.


وی پیشرفتهای سختافزاری را در تحقق جامعه الگو کافی ندانست و خاطرنشان کرد: پیشرفتهای مادی خیلی نمیتواند ما را به کشور تمدنساز دنیا تبدیل کند، چرا که گمشده ملتها حقیقت و عدالت و ارزشهای انسانی است.
نقدی الگوی مورد نظر را حاوی جنبههای نرمافزاری تمدن اسلامی دانست و افزود: فرهنگ اسلامی، سبک زندگی اسلامی مبتنی بر حق و عدل و رو به کمال است که میتواند دلها را به خود جلب کند و در این صورت است که زمینهساز دولت کریمه خواهیم بود و در واقع سبک زندگی اسلامی زیربنای تمدن نوین اسلامی است.


وی با یادآوری سوالات رهبر معظم انقلاب در خراسان شمالی و اشاره معظم له به روابط همسایگی، صله رحم، فرهنگ رانندگی، افزایش طلاق و گسترش مواد مخدر گفت: اگر فرهنگ اسلامی را در جامعه و در وجود خودمان پیاده میکردیم و در قله فرهنگ دنیا بودیم، هیچگاه با این سوالات ولی امر مواجه نمیشدیم.


جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج به تمدن فروپاشیده غرب اشاره کرد و گفت: با وجود طلاق، مواد مخدر، عدم کار جمعی و... نمیتوان جامعه الگو را معرفی کرد و باید در گام نخست آسیب شناسی کرد.


سردار نقدی فرهنگ را متشکل از سه عنصر اعتقادات، ارزشها و رفتارها دانسته و افزود: متاسفانه آلودگیهایی خارج از اسلام، رود زلال و جوشان اسلام ناب را میکروبی کرده است و مسائلی نظیر چهارشنبه سوری و اسراف در مراسمهای عروسی، جشن تولد و... هیچگاه در آموزههای اسلام نبوده است.
 

وی فرهنگ ستمشاهی، تاثیر پذیری از فرهنگ غرب و الگوهای نادرست را منشاء آلودگی ایران اسلامی دانسته و در توضیح فرهنگ طاغوت اظهار داشت: خرافات، نحس بودن عدد 13، تملق گویی روئسا، تنبلی و همت نکردن برای احقاق حق در مقابله با رشوه و ربا، تنها گوشهای از 2500 سال حکومت ستمشاهی بر مردم این سرزمین است.


رییس سازمان بسیج مستضعفین همچنین فساد و بی بندوباری، حقوق غلط پیرامون زن و خانواده و حجاب و عدم توجه به جایگاه خانهداری و تربیت فرزند را متاثر از فرهنگ غرب دانست و ادامه داد: کسانی که در مناصب بالا قرار میگیرند اما رفتار و کردار و زندگی شان تناسبی با اسلام ندارد موجب آلودگی رود زلال اسلام شده است.


نقدی در همین خصوص افزود: البته الگوی تمام عیار همگان، ولی فقیه است که در اوج کرامات انسانی است و تمام ابعاد زندگی اسلام حقیقی را پیاده کرده و تجسم عینی اسلام ناب شده است.


وی دانشجویان را به پرسشگری و مطالبه مسئولین و اساتید نسبت به علوم انسانی غرب فراخواند و تاکید کرد: چرا باید در مقابل حمله دشمن به تغذیه فکری جوانانمان سکوت کنیم.


رییس سازمان بسیج مستضعفین علوم انسانی غرب را فاسد و بیخاصیت دانست و خاطرنشان کرد: علوم غربی حتی برای خود آنها نیز هیچ خاصیتی نداشته و گرنه بایستی حداقل خود غرب را آباد میکرد.


نقدی به خبر اخیر رسانههای غرب مبنی بر قتل کودک دو ساله توسط برادر پنج ساله وی در آمریکا اشاره کرد و ادامه داد: نه علوم تربیتی غرب کارآمد بوده و نه اقتصادشان مانع ورشکستگی کشورهای غربی شد و نه سایر آموزههای علم منحط غرب.


وی علوم غربی را افکار واهی عدهای خیال بافته و بدون اساس و ریشه علمی دانست و تاکید کرد: دانشجویان بایستی به عنوان منتقد وارد درس دانشگاه شده و علوم انسانی غرب را به طور جدی به چالش بکشانند.


رییس سازمان بسیج مستضعفین در پایان ضمن تاکید مجدد بر ضرورت ساختن جامعه الگو تصریح کرد: جامعه بدون بیکار، دروغ، طلاق، قانونشکنی و... بشریت را از حیرت بیرون آورده و جهانیان را از پیچ سرنوشتساز تاریخی برای انتخاب راه حقیقت نجات میبخشد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار